۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
ادامه الحاق زمین به طرح نهضت ملی مسکن
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد

ادامه الحاق زمین به طرح نهضت ملی مسکن

مالکی، سرپرست سازمان زمین و مسکن گفت: ۲۳ هزار هکتار زمین، مراحل الحاق به شهرها را طی میکند.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی سرپرست سازمان زمین و مسکن گفت: برای ساخت یک میلیون مسکن حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار زمین نیاز است و در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار زمین وجود که متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و مراحل الحاق به شهرها را طی می‌کند.

مالکی با تأکید بر اینکه در بحث تأمین زمین دستگاه‌های دولتی بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌های دولتی موظف هستند اراضی مازاد خودشان را در اختیار طرح بگذارند، افزود: بر اساس شناسایی ما تاکنون بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شناسایی کردیم که در محدوده شهرها هستند و زیرساخت‌ها را هم دارند. ازین میزان ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار اخذ سند شده است و ما بقی در تعامل با سازمان ثبت اسناد در حال ثبت سند هستیم.

وی درباره نهادهایی که در این طرح بیشترین همکاری را داشته اند، گفت: برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام همکاری خوبی داشته اند.

بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی نیروهای مسلح توافق شده در اختیار طرح با اولویت کارکنان خودشان قرار بگیرد. در مجموع با همکاری نهادهای مختلف حدود ۱۲ هزار هکتار توافق کردیم که در اختیار طرح قرار بگیرد و مراحل الحاق یا تغییر کاربری انجام شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha