۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
بروز شواهد رکود اقتصادی در بیش از ۲۶ ایالت آمریکا
تحقیقات فدرال رزرو سنت لوئیز نشان داد؛

بروز شواهد رکود اقتصادی در بیش از ۲۶ ایالت آمریکا

تحقیقات انجام شده توسط فدرال رزرو ایالت سنت لوئیز آمریکا نشان می دهد که شواهد بروز رکود اقتصادی تقریبا در نیمی از ایالت های این کشور ظاهر شده و به همان نسبت، فعالیت واحدهای اقتصادی کاهش یافته است.

به گزارش بازار؛ تحقیقات انجام شده توسط فدرال رزرو ایالت سنت لوئیز آمریکا نشان می دهد که شواهد بروز رکود اقتصادی تقریبا در نیمی از ایالت های این کشور ظاهر شده و به همان نسبت، فعالیت واحدهای اقتصادی کاهش یافته است.

نتایج این تحقیقات در حالی منتشر می شود که هفته گذشته نیز فدرال رزرو سان فرانسیسکو با انتشار گزارشی از قرار گرفتن بسیاری از ایالات آمریکا در معرض بروز رکود اقتصادی طی ماه های آتی خبر داده بود.

بر اساس داده های موجود و مورد استناد در گزارش فدرال رزرو سنت لوئیز، شواهد ظهور رکود دستکم در ۲۶ ایالت آمریکا ظاهر شده و این در حالیست که داده های مشابه تهیه شده در ایالت فیلادلفیا تعداد ایالت های درگیر شواهد رکود را ۲۷ ایالت اعلام کرده است.

در گزارش های تهیه شده توسط شعب ایالتی فدرال رزرو، اشاره شده که بخش عمده ای از این شواهد به افزایش میزان بیکاری در ایالت های مختلف آمریکا باز میگردد. گفتنی است علیرغم افزایش نرخ تولید شغل طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ در آمریکا، به همان نسبت، میزان بیکاری نیز رو به افزایش بوده و اعتماد عمومی به اقتصاد این کشور همچنان ترمیم نشده است.

ادامه اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی طی سال گذشته توسط فدرال رزرو که به جهت کنترل تورم در آمریکا صورت گرفته، منجر به هدایت نقدینگی ها به بانک ها و خروج دارایی سرمایه گذاران از کارخانه ها و دیگر واحدهای تولید شده است؛ موضوعی که نهایتا منجر به افزایش نرخ بیکاری در بسیاری از ایالات آمریکا شده و باید دید تصمیم بعدی فدرال رزرو برای ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی چه خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۷٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha