۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
ضرر ۱۱۶ میلیارد دلاری نهنگ های بازار رمزارزها طی ۹ ماه گذشته!
فوربز اعلام کرد:

ضرر ۱۱۶ میلیارد دلاری نهنگ های بازار رمزارزها طی ۹ ماه گذشته!

تحقیقات انجام شده از سوی موسسه اقتصادی «فوربز» نشان می دهد نهنگ های بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، در مجموع بیش از ۱۱۶ میلیارد دلار از ریزش های مکرر این بازار متضرر شده اند.

به گزارش بازار؛ تحقیقات انجام شوده از سوی موسسه اقتصادی مشهور «فوربز» نشان می دهد نهنگ های بزرگ یا همان میلیاردرهای بازار ارزهای دیجیتال، از ماه مارس تاکنون، در مجموع بیش از ۱۱۶ میلیارد دلار از ریزش های مکرر این بازار متضرر شده اند.

فوربز این گزارش را از ۱۷ میلیاردر بازار رمزارزها تهیه کرده و مدعی است که ۱۵ نفر از مجموع ۱۷ فرد یاد شده، تقریبا بیش از نیمی از دارایی های خود را به دلیل ریزش بازار از دست داده اند که به همین دلیل، نام ده نفر از آنها به طور کلی از فهرست میلیاردرهای بازار ارزهای دیجیتال حذف شده است.

به گفته فوربز، یکی از میلیاردرهای مشهور بازار رمز ارزها «چانگ پنگ ژائو» ملقب به CZ یا همان مدیرعامل صرافی بایننس است که سرمایه ۶۵ میلیارد دلاری وی اکنون به ۴.۵ میلیارد دلار تقلیل یافته است.

برایان آرم استرانگ، مدیرعامل صرافی بزرگ کوین بیس نیز از متضررین دیگر بازار است که سرمایه ۶ میلیاردی وی طی مدت ۹ ماه به ۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

اما بزرگترین مورد ضررها به «سَم بنکمن» مدیرعامل صرافی ورشکسته FTX باز می گردد که مجموع دارایی های وی از ۲۴ میلیارد دلار در ماه مارچ به حدود صفر در ماه دسامبر کاهش یافته است.

به گفته بسیاری از کارشناسان، به نظر نمی رسد بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۳ نیز از وضعیت خرسی خود خارج شده و احتمالا وضعیت بازار به همین شکل ادامه خواهد داشت. برخی دیگر نیز معتقدند قیمت بیت کوین هنوز به کف خود نرسیده و تا زمان نرسیدن این قیمت به کف، نباید انتظار بازگشت بازار را داشت.

کد خبر: ۱۹۷٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha