۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
تامین کامل زمین مورد نیاز جهت نهضت ملی مسکن
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

تامین کامل زمین مورد نیاز جهت نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان زمین و مسکن گفت: ۲۳ هزار هکتار زمین در حال طی کردن مراحل الحاق به شهرها هستند.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ساخت مسکن یک طبقه‌ای در شهرهایی که امکان آن وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار زمین در شورای برنامه ریزی استان‌ها مراحل الحاق به شهرها را طی میکنند.

مالکی سرپرست سازمان زمین و مسکن گفت: سیاست جدید دولت این است که مردم خودشان وارد ساخت و ساز و به صورت یک طبقه‌ای حیاط دار بشوند.

وی افزود: البته از قبل هم این سیاست بوده و در طبس و مهریز یزد هم اجرا شده، ولی الان تمرکز بیشتری بر آن شده است، زیرا خانه یک طبقه‌ای حیاط دار هم مطلوبیت بیشتری برای مردم دارد و هم هزینه‌های ساخت کمتر می‌شود و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: زمین مورد نیاز را در برخی از شهرها تأمین کردیم و در برخی از شهرها کمبود زمین داریم و هر جا که زمین متناسب با متقضیان باشد حتماً این طرح را اجرا خواهیم کرد که البته در کلانشهرها تأمین زمین سختر اتفاق می‌افتد.

برای شهرها دو راهکار در نظر گرفته شده است؛ اولاً شهرک‌هایی در کنار شهرها در نظر گرفته شود و ثانیاً برای داخل شهرها هم معاونت شهرسازی با همکاری معاونت مسکن بسته‌هایی را در نظر گرفتند. غیر از شهرهای محدودی که تأمین زمین انجام نشده بقیه شهرها تأمین زمین انجام شده و در حال پیشرفت است.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha