۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
تداخل اراضی در مالکیت دولت و مردم رفع می‌شود

تداخل اراضی در مالکیت دولت و مردم رفع می‌شود

مدیرکل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی سازمان امور اراضی کشور می‌گوید همه اراضی دارای تداخل مالکیت دولت و مردم تا پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا نریمانی با تاکید بر اینکه رفع تداخل اراضی از الزامات صدور اسناد زمین‌های کشاورزی است افزود از سال ۱۳۹۴ زمان اجرای مقررات مربوط به رفع تداخل اراضی در کمیسیسون رفع تداخلات، حدود ۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تعیین تکلیف شده و به عنوان اراضی غیر ملی آماده صدور اسناد ارضی کشاورزی است.

به گفته نریمانی تداخل در عرصه‌های کشاورزی در ابتدای دهه ۴۰ با ملی شدن و اجرای اصلاحات ارضی اتفاق افتاد و برای رسیدگی به اعتراض کشاورزان، در سال ۹۴ بر اساس قانون رفع موانع تولید و ماده ۵۴ این قانون کمیسیونی تشکیل شد و اختیاراتی به این کمیسیون داده شد تا در هر استان به اختلافاتی که در تشخیص اراضی ملی و اراضی کشاورزان وجود دارد رسیدگی و تعیین تکلیف کند.

این مقام مسوول از استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در موضوع رفع تداخلات نام برد و پیش بینی کرد تا اواسط سال ۱۴۰۲ با برنامه ریزی‌های منسجمی که طراحی شده موضوع رفع تداخلات در این استان تعیین تکلیف شود.

مدیرکل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی سازمان امور اراضی کشور ابراز امیدواری کرد پس از تعین تکلیف تداخلات اراضی، صدور اسناد هم تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha