۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
بازار سنجی گیاهان دارویی اولویت است
یک تولیدکننده گیاهان دارویی:

بازار سنجی گیاهان دارویی اولویت است

گرگان- پاک نژاد، تولید کننده گیاهان دارویی در گلستان گفت: مهمترین موضوع در خصوص کشت گیاهان دارویی بازار سنجی مناسب برای فروش تولیدات کشاورز است.

امیر پاک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گیاهان دارویی به علت کم آب بری انتخاب خوبی برای کشت جایگزین محسوب می شوند، اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی سال های اخیر، زارعان به تولید این گیاهان روی آورده اند.

این تولید کننده گیاهان دارویی با بیان اینکه خشک کردن این محصولات از چالش های دیگر این حوزه برای کشاورز است، افزود: باید در استان با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری این معضل را رفع کرد و از ارزش افزوده آن بهره مند شد.

وی یاد آور شد: یکی از مزیت های گیاهان دارویی چندساله بودن آن است و کشاورز با یکبار هزینه کاشت می تواند تا چند سال به تولید بپردازد.

پاک نژاد با بیان این نکته که می توان از کشت گیاهان دارویی در حوزه گردشگری کشاورزی استفاده کرد، گفت: محصولاتی مانند مزارع کشت گیاه دارویی اسطخودوس یا گل نرگس به دلیل زیبایی می تواند سبب جذب گردشگر شود.

این تولید کننده گیاهان دارویی ادامه داد: خواص دارویی این گیاهان در صنایع داروسازی، آرایشی و بهداشتی قابل استفاده است به طور مثال گیاه مریم گلی برای درمان بیماری های حنجره، ریه و حلق موثر است.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی به صورت بذر و نشایی قابل کشت هستند، افزود: تولید گیاهان دارویی می تواند برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد تا جاییکه در هر هکتاربه طور میانگین بالغ بر ۸۰ میلیون درآمد ایجاد می کند.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha