سرعت ترانزیت بندر امام افزایش یافت| پروژه‌های راهبردی در آستانه بهره‌برداری
مدیر پروژه جاده کمربندی بندر امام:

سرعت ترانزیت بندر امام افزایش یافت| پروژه‌های راهبردی در آستانه بهره‌برداری

دیوان، مدیر پروژه جاده کمربندی بندر امام با بیان اینکه احداث این جاده، ترافیک را از مسیرهای داخلی شهر بندر امام به کمربندی منتقل کرده است گفت: سرعت ترانزیت افزایش یافته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مجید دیوان مدیر پروژه جاده کمربندی بندر امام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث این جاده، ترافیک را از مسیرهای داخلی شهر بندر امام به کمربندی منتقل کرده است، گفت: با احداث ۸ کیلومتر جاده کمربندی از سوی اداره بنادر و دریانوردی خوزستان ترافیک سنگین داخل شهر بندر امام کاملاً رفع شده و سرعت ترانزیت افزایش یافته است. سه پروژه راهبردی بندری بندر امام خمینی(ره) در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان است خاطر نشان کرد: پروژه یاد شده طی سه سال انجام شده و اعتبار آن از محل منابع داخلی سازمان بنادر تأمین شده است.

مدیر توسعه پروژه‌های بندر امام خمینی(ره) نیز در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح در مسیر بندر امام و بزرگراه ترانزیتی خلیج فارس، تصریح کرد: با احداث این پروژه که در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار دارد ضمن برطرف شدن گره ترافیکی موجود سرعت ترانزیت در این مسیر نیز افزایش خواهد یافت.

همچنین حسین یعقوبی کارشناس ناظر بر پروژه گازرسانی به بندر امام نیز با بیان اینکه با هدف توسعه امورزیربنایی و تامین سوخت پاک و ارزان پروژه گازرسانی به بندر امام در حال انجام است، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصدی در دهه فجر انقلاب به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون و تا پیش از این شرکت‌های دولتی و خصوصی مستقر در بندر امام مجبور به استفاده از سوخت‌های فسیلی آلاینده بودند، تصریح کرد: با اجرای گازرسانی به بندر امام همزمان با کاهش چشمگیر آلایندگی هزینه‌های سنگین تأمین سوخت نیز کاهش خواهد یافت.

یعقوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه راهبردی بندری را مجموعاً ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت گازرسانی در زمان بهره‌برداری کامل به میزان ۵۰ هزار مترمکعب در ساعت خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha