۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
مولدسازی دارایی‌ها باید موجب کارآیی، بهره‌وری، اثربخشی و بازدهی شود
معاون اول رئیس جمهور:

مولدسازی دارایی‌ها باید موجب کارآیی، بهره‌وری، اثربخشی و بازدهی شود

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای خروج از انجماد دارایی‌ها و آزادسازی ثروت ملی حبس‌شده است که باید تلاش کنیم از این راه، شاهد کارایی، بهره‌وری، اثربخشی باشیم.

به گزارش بازار، محمد مخبر، امروز چهارشنبه در نخستین نشست هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت، با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر اختیارات برای مولدسازی این دارایی‌ها، اظهار داشت: امکان و فرصت خوبی برای این کار در اختیار دولت قرار گرفته است که امیدوارم از این امتیاز در حل مسائل کشور، استفاده کنیم.
معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای خروج از انجماد دارایی‌ها و آزادسازی ثروت ملی حبس‌شده است که باید تلاش کنیم از این راه، شاهد کارایی، بهره‌وری، اثربخشی و بازدهی باشیم.

مخبر با تأکید بر اینکه دولت تلاش کرده است بهره‌وری دارایی‌ها را از خود آغاز کند، گفت: با وجود اینکه بخش زیادی از دارایی‌ها در اختیار دولت بوده، اما در سال‌های گذشته، کار مثبتی در جهت مولدسازی این دارایی‌ها صورت نگرفته که لازم است موانع و مسائل پیش روی این کار مهم، بررسی و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

معاون اول رئیس جمهور، اظهار داشت: برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت باید مراقبت کنیم تا گرفتار مسائل دست و پاگیری که تاکنون وجود داشته است، نشویم و آیین‌نامه اجرایی مولدسازی باید به نحوی تدوین شود که بسترهای لازم برای تحقق اهداف ترسیم‌ شده را فراهم کند و در عین حال، کاملاً شفاف و مطمئن باشد.

مخبر، تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیش‌نویس آیین‌نامه تدوین شده را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد و تا دو هفته آینده، نظرات و دغدغه‌ دستگاه‌ها دریافت و آیین‌نامه اصلاحی در نشست آینده برای تصویب نهایی، مطرح شود.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین بر اهمیت اقناع افکار عمومی برای تحقق اهداف مولدسازی دارایی‌های دولت تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم که یک حرکت فراگیر عمومی در این مولدسازی‌ها شکل گیرد تا موانع پیش روی اجرا، به سرعت برطرف شود.

در این نشست که وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، گزارشی از مسیرهای تدوین آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت ارائه کرد و به تشریح اهداف، معضلات، وظایف، اختیارات و ضمانت اجرای این آیین‌نامه پرداخت.

کد خبر: ۱۹۶٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha