۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
لزوم منطقی کردن شاخص بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

لزوم منطقی کردن شاخص بورس

کارشناس اقتصادی گفت: به جای افزایش شاخص بورس باید به دنبال منطقی کردن شاخص باشیم.

به گزارش بازار، حامد عباسی کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص بورس را نمی‌توان با بازارگردانی افراطی، تزریق پول زیاد به بازار و ... اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: آنچه که باید به آن توجه شود، این است که شاخص منطقی باشد. سفته بازی در آن اتفاق نیافتد و نقد شونده باشد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه فعالان اقتصادی باهوش هستند و در جریان جزییات شرکت‌ها و سودآوری صنایع قرار دارند، افزود: پول‌های هوشمند و بزرگی که در اقتصاد کشور وجود دارد، با خرید و فروش خاصی وارد بازار نمی‌شود.

وی افزایش شاخص‌های بازار سرمایه را متاثر از نرخ دلار دانست و گفت: مشکل بورس زمانی بود که در سال ۹۹ شاخص از یک میلیون و صد واحد به بالای دو میلیون واحد رسید و هم اکنون فعالین بازار سرمایه تاوان آن دوران را پس می‌دهند.

عباسی تاکید کرد: از آنجا که بازارها با هم متعادل هستند، حتی دولت هم نمی‌تواند قیمت شاخص بازار بورس را تعیین کند و تنها می‌تواند زیرساخت‌های لازم را فراهم سازد.

این کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه صنایع باید برای سرمایه گذاری جذاب باشد و بورس بهترین شاخص در این زمینه است، گفت: هر چقدر بورس جذاب‌تر باشد، نمایانگر این است که سرمایه گذاری در کشور جذاب است. البته نه بورسِ سفته بازی مانند آنچه در سال ۹۹ اتفاق افتاد و باعث شد که همه از افزایش شاخص بورس نگران شوند.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha