۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
افزایش ۱۵ درصدی داخلی سازی لوازم خانگی

افزایش ۱۵ درصدی داخلی سازی لوازم خانگی

عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی، در ۹ ماه گذشته، بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت که می‌تواند به کاهش خروج ارز از کشور کمک کند.

به گزارش بازار، محمد فرهادکیایی عضو هیات مدیره کانون لوازم خانگی، گفت: در سال‌های گذشته، صنعت لوازم خانگی کشور به حد مطلوبی توسعه یافته؛ بعد از تحریم‌هایی که در سال ۹۷ اتفاق افتاد، صنعت لوازم خانگی توانست نیاز کشور را بر آورده کند، اما نیاز بود همزمان با این اقدام، توسعه ساخت داخل و قطعه سازی شکل گیرد که در یکسال گذشته با رویدادهایی که برگزار شد، قطعه سازان جدیدی به این عرصه وارد شدند و توانستند بخشی از نیاز را برآورده کنند.

فرهادکیایی با بیان اینکه امروزه برخی محصولات لوازم خانگی تا ۱۰۰ درصد و برخی تا بیش از ۵۰ درصد داخلی سازی شده اند افزود: از مسئولان تقاضا کردیم تا در قوانینی که مصوب می‌کنند به توسعه عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی کمک کنند.

عضو هیات مدیره کانون لوازم خانگی گفت: یکی از اقداماتی که در صنعت لوازم خانگی اجرایی شده، هوشمندسازی آن است که نیاز بود بسترهای آن ایجاد می‌شد و حالا شرکت‌های دانش بنیان بستری را برای هوشمند سازی ایجاد کرده اند تا شرکت‌های لوازم خانگی بر آن اساس، هوشمندسازی را انجام دهند.

فرهادکیایی گفت: در صنعت لوازم خانگی میزان صادرات سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده که بسیار عدد کوچکی است و باید بیشتر شود؛ اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته تا شرکت‌های لوازم خانگی میزان صادرات را افزایش دهند.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha