۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
تشکیل ۶ منطقه مدیریتی برای خدمت رسانی منسجم به بازنشستگان
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد

تشکیل ۶ منطقه مدیریتی برای خدمت رسانی منسجم به بازنشستگان

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برنامه دوره جدید مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری معکوس سازی معادله فعلی بین منابع دولت و منابع صندوق است.

به گزارش بازار، نعمت الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با مدیران استانی این صندوق که به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: این صندوق وظیفه‌ای جز خدمت مطلوب به بازنشستگان تحت پوشش ندارد، اما از سال ۱۳۰۱ که نخستین قانون استخدامی به تصویب رسید و پس ازآن که صندوق به صورت رسمی تاسیس شد، دچار فراز و نشیب‌های بسیاری شده تا جاییکه امروز این صندوق دچار مشکلات متعدد در ساختار، منابع انسانی و ناترازی منابع ورودی و خروجی خود شده است.

ترکی با تاکید بر اینکه برنامه دوره جدید مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری معکوس سازی معادله فعلی بین منابع دولت و منابع صندوق است افزود: باید این مهم در یک دوره پنج ساله تغییر کند و برنامه ریزی صندوق نیز در حال حرکت به این سمت است تا باری از دوش دولت برداشته شود و صندوق به منابع خود متکی شود.

وی اصلاح ساختار و تشکیلات مدیریت‌های استانی و تقویت آن‌ها را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به بازنشستگان ضروری عنوان کرد و گفت: بازنگری در ساختار، تشکیلات و منابع مورد نیاز مدیریت‌های استانی در حال انجام است و تقویت مدیریت‌های استانی و افزایش اختیارات قانونی در استان‌ها از جمله مطالبات بازنشستگان عزیز بوده که بزودی عملیاتی خواهد شد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری افزود: به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر بین ۳۱ مدیریت استانی این صندوق و بهبود کیفیت و افزایش سرعت خدمت رسانی به بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز، ۶ منطقه مدیریتی در سطح کشور ایجاد و مدیریت‌های استانی به صورت منطقه‌ای اداره می‌شوند.

وی توجه به منابع انسانی را یکی از لازمه‌های مدیریت سازمانی عنوان کرد و گفت: توسعه منابع انسانی و ارزش گذاری به نیروها سبب ارزشمندی نیروها و در نتیجه ارائه خدمت بهتر به جامعه مخاطب خواهد شد.

ترکی، استقرار نظام بودجه‌ای در سطح استان‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: باید به مدیران و نیروی استانی اعتماد کنیم و یکی از مشکلات استان‌ها که بروکراسی اداری است را کاهش دهیم تا مدیریت استانی بتواند با تکیه بر منابع و نیروی انسانی در اختیار، خدمات مناسب را به بازنشستگان تحت پوشش خود ارائه کند.
وی گفت: خانه‌های امید باید مراکزی باشد که خدمت دهنده و خدمت گیرنده، خود بازنشستگان عزیز باشند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این مراکز شکل بگیرد.

در این نشست، مدیران استانی مطالبات خود را در خصوص لزوم تقویت مدیریت‌های استانی و افزایش اختیارات مدیران در استان ها، افزایش و بهبود خدمت رسانی الکترونیک، بازگردانی و احیای برخی خدمات رفاهی و معیشتی بازنشستگان، تقویت و اصلاح فعالیت و برنامه‌های خانه‌های امید، تقویت سامانه ۲۵۰۰ و پاسخگویی مناسب، سریع و کارشناسی به بازنشستگان و دسترسی به مرکز ارسال پیام برای هر یک از استان‌ها مطرح کردند.

کد خبر: ۱۹۶٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha