۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
 برگزاری ۱۳ مزایده توسط بانک سینا
در سال جاری صورت گرفت؛

برگزاری ۱۳ مزایده توسط بانک سینا

بانک سینا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۳۵ مورد از املاک مازاد خود، به ارزش ۷۱۲ میلیارد ریال را به فروش رسانده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، ضرورت فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها؛ موضوعی‌ست که چندین بار از تریبون تیم اقتصادی دولت سیزدهم شنیده شده است. روز گذشته هم سید احسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس عنوان کرد: فروش اموال مازاد در ۹ ماهه نخست امسال ۲۷ برابر مدت مشابه سال گذشته بوده و قرار است فروش این اموال در سال ۱۴۰۱، رکورد ۴ ساله خود را پشت سر بگذارد.

بانک‌های خصوصی و دولتی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. به عنوان مثال، بانک سینا یکی از بانک‌های خصوصی فعال در این زمینه است. برابر آمارها این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۳ مزایده برگزار کرده که خروجی آن، فروش ۳۵ مورد ملک به ارزش ۷۱۲ میلیارد ریال بوده است. سال گذشته نیز ۲۲ مزایده توسط این بانک صورت گرفت که منجر به فروش ۳۴ مورد ملک به ارزش هزار و ۴۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۲۷ ریال شد.

برابر آخرین اظهارات برخی مقامات این بانک، قرار است روند واگذاری املاک مازاد بانک سینا ادامه داشته باشد تا بانک به تکالیف قانونی که سیاست‌گذار پولی برای آن در نظر گرفته، عمل کند.

کد خبر: ۱۹۶٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha