۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
خلاء های قانونی بازار طلای دست دوم اصفهان را داغ کرده است
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

خلاء های قانونی بازار طلای دست دوم اصفهان را داغ کرده است

اصفهان- نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: کاهش قدرت خرید مردم و بالا رفتن قیمت طلا باعث شده تا بازار خرید طلای دست دوم در اصفهان گرم شود که به ضرر مصرف کننده و این صنعت است.

علی موزرانی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مشکلات زیادی که در خرید و فروش طلای دست دوم ایجاد می شود باز هم مردم به سمت خرید آن روی می آورند، اظهار کرد: عدم آگاهی خریداران با توجه به گرانی طلا و خلاء های قانونی در رابطه با خرید و فروش طلای مستعمل و دست دوم باعث شده که مردم به این سمت روی بیاورند.

وی تصریح کرد: این موضوع نه تنها به صنعت طلای اصفهان ضربه وارد می کند بلکه به ضرر مصرف کننده هم خواهد بود.

وی افزود: این موضوع نشات گرفته از کاهش قدرت خرید در جامعه و کاهش توان خرید طلای نو است که باعث شده مردم به سمت خرید طلای دست دوم بروند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اعلام اینکه رواج خرید طلای دست دوم باعث می شود که بازار تولید طلا دچار رکود شود، اظهار داشت: نداشتن کد استاندارد، عیار پایین و مشکلات بهداشتی از جمله مسائلی است که در خرید طلای دست دوم ممکن است بر دوش خریدار بیافتد اما متاسفانه خریداران خانگی به این موضوع کمتر توجه می کنند.

موزرانی با اظهار تاسف از اینکه قطعا خرید و فروش مصنوعات و طلای دست دوم چرخه تولید مصنوعات را دچار مشکل می کند، گفت: از دلایل افزایش اجرت ساخت طلا هماهنگ نبودن عرضه و تقاضای طلا در کشور است به این معنا که عرضه طلا در کشور ما از تقاضای آن بسیار بیشتر است و کاهش تقاضای خرید طلا نشات گرفته از شرایط اقتصادی جامعه است.

وی ادامه داد: توان خرید افراد جامعه بسیار کاهش یافته و باعث کاهش تولید و در نهایت افزایش هزینه تولید شده است که می توان برای رفع این مسئله و کاهش اجرت تولید کنندها قیمت مشخصی را تعیین کرد ولی این قیمت تعیین شده نباید به گونه ای باشد که به تولید احجاف شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: خرید و فروش طلای دست دوم باعث زیان رسیدن به صنعت طلا و جواهر اصفهان خواهد شد و بازار رصد سیستم توزیع را دچار عدم شفافیت و رصد دقیق خواهد کرد و به همین خاطر باید در این زمینه تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha