۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
افزایش نرخ ارز به واسطه کسری منابع با واقعیت های بودجه همخوانی ندارد
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

افزایش نرخ ارز به واسطه کسری منابع با واقعیت های بودجه همخوانی ندارد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: برخی اذعان دارند این افزایش قیمت به دلیل کسری و ناترازی در بودجه است، در حالی که این موضوع با واقعیت های بودجه ای همخوانی ندارد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن درود و سلام به مردم تربت حیدریه که نهم دی ماه سال ۱۳۵۷ یعنی ۴۳ روز قبل از پیروزی انقلاب با پایین کشیدن مجسمه رژیم پهلوی، پرچم انقلاب را برافراشته ساخته و تربت حیدریه را بابت الفتح انقلاب کردند، به همه شهدای این روز و شهدای جنگ تحمیلی و حافظان امنیت ادای احترام کرد.

زنگنه در ادامه خطاب به وزیر صمت در تذکری گفت: عرضه خودرو در بورس بدعت عجیبی است که در دنیا بی نظیر بوده، متاسفانه خودرو بدون سازوکار لازم در بازار سرمایه عرضه شده و اثرات آن نیز مشخص است، این طرح عجیب سبب شده که خودروی ۳۰۰ میلیون تومانی با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان عرضه شود. این عرضه به بهانه کشف قیمت و فروش عادلانه مبنای درستی ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: عزیزانی روز گذشته در صحن اصرار داشتند کسری بودجه و ناترازی در بودجه عامل افزایش قیمت ارز است، اما این مباحث با واقعیت های بودجه همخوانی ندارد و در حالی است که در ۶ ماهه اول سال ۶۵ هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی های مالی اتفاق افتاده و در همان زمان ۸/۷۳ هزار میلیارد تومان در بحث تملک مالی داشتیم و این یعنی این فرضیه ها صحیح نیست.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha