۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
فروش شرکت‌های دانش بنیان استان تهران به ٦٠ هزار میلیارد تومان برسد
استاندار تهران:

فروش شرکت‌های دانش بنیان استان تهران به ٦٠ هزار میلیارد تومان برسد

تهران - استاندار تهران گفت: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان استان تهران از ۴۰ هزار میلیارد تومان باید امسال حداقل به ٦٠ هزار میلیارد تومان برسد که این امر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اقتصاد بدون نفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، انوشیروان محسنی بندپی صبح شنبه درجمع خبرنگاران حاضر در استانداری تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان در استان مستقر هستند، اظهار داشت: تعداد اشتغال ایجاد شده در سال ۹۸ در تهران توسط شرکت های دانش بنیان ١٢هزار شغل یعنی بیش از ٤٣درصد مربوط به استان بوده است.

وی افزود: با اشاره به فروش شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ در کل کشور ۶۳ هزار میلیارد تومان و در استان تهران ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ظرفیت بزرگی در استان است.

استاندار تهران گفت: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان از ۴۰ هزار میلیارد تومان باید امسال حداقل به ٦٠ هزار میلیارد تومان برسد که این امر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اقتصاد بدون نفت داشته باشد.

محسنی بندپی عنوان داشت: در مجموع ۱۷۶ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد شده که ۱۰۰ هزار شغل یعنی حدود ۶۰ درصد مربوط به استان است، بیان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تا سال ۹۷ در کل کشور ۱۴۹ هزار شغل بوده که ۸۸ هزار اشتغال در تهران فعالیت داشته‌اند، همچنین میزان اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت‌ها در طول سال ۹۸ در کل کشور ٢٧ هزار شغل رسیده که از این تعداد ١٢هزار شغل یعنی بیش از ٤٣درصد مربوط به این استان بوده است.

استاندار تهران افزود: در سال ۹۸ تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور به چهار هزار و ۹۰۰ شرکت رسیده که از این تعداد دو هزار و ۶۰۰ شرکت یعنی بیش از ۵۶ درصد شرکت‌ها در تهران فعال هستند.

کد خبر: ۱۹٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha