۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
۵ روشی که باید در توسعه فناوری مالی لحاظ کرد
آینده فین تک پس از کرونا ویروس چگونه خواهد بود؟

۵ روشی که باید در توسعه فناوری مالی لحاظ کرد

با توجه به اینکه فین تک یا فناوری خدمات مالی بخش های بانکداری، سایر حوزه های مالی مانند سرمایه گذاری، بیمه و برنامه ریزی مالی را به صورت قابل توجهی متحول کرده است باید دید تا آینده این بخش از فناوری در پساکرونا چگونه خواهد بود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اوت لوک ایندیا» در گزارشی نوشت: «پیش بینی می شود فین تک نقش بسیار مهمی را در جهان پس از کووید ۱۹ بازی کند. با این حال، برای این مهم مجبور به تکامل و سازگاری با نظم جهانی جدید هستیم. با پنج روشی که  در زیر توضیح داده شده است، میتوان انتظار داشت که شرکت های فین تک در دنیای پس از همه گیری به عنوان یک مساله جدید و در عین حال معمول تبدیل شود.

ایجاد اعتماد مشتری
مدتی زمان خواهد برد تا مردم بتوانند دوباره با احساس امنیت به بانکها و دفاتر دیگر مراجعه کنند و احتمالاً تا آن زمان اغلب بانکها و سایر معاملات مالی به صورت آنلاین فعالیت می کنند. اما مشتریانی که عادت دارند در تعامل چهره به چهره باشند و می خواهند بدانند که چهره واقعی در پشت محصول مجازی مورد استفاده آنها چه کسی است؛ به ویژه هنگامی که به مبالغ هنگفتی در میان باشد، برای تحقق این امر، استارتاپ های فین تک باید این شکاف را پر و بتوانند اعتماد مشتری را تقویت کنند. البته در این مسیر می توان از ابزارهای کنفرانس ویدیویی بیشتر انتظار داشت که امکان برقراری ارتباط متقابل بانک ها، شرکت های بیمه و ارائه دهندگان صندوق ها و مشتریان را فراهم کنند و امکان مشاهده چهره ای را به معاملات مجازی بیافزایند.

فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک معادل Financial technology یا FinTech صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.  

تطبیق فناوری با نیازهای شهروندان سالخورده 
با توجه به استفاده از محصولات فین تک، اما همه گیری همه این موارد را تغییر کرده است. در شرایط کرونایی سالمندان بسیار آسیب پذیر در برابر کروناویروس هستند و برای مدیریت امور مالی خود و خرید وسایل از خانه هایشان، بیش از افراد دیگر به فناوری نیاز دارند. شرکت های فین تک مجبورند محصولات خود را با نیازهای این بخش از جمعیت تطبیق دهند. بنابراین از ویژگی های بیشتری که برای شهروندان سالخورده. مناسب است، باید بهره ببرند.

اپلیکیشن های فوق هوشمند
با توجه به کووید ۱۹ افراد برنامه های بیشتری را برای شروع کار خود بررسی کرده اند، خواه برای دریافت مواد غذایی، مشورت با پزشک و غیره. از این رو اپلیکیشن های که قدیمی و کاربر پسند نیستند، جزو اولویتهای افراد قرار نمیگیرد. شرکت های فین تک نه تنها نیاز به داشتن یک محصول عالی دارند بلکه دارای اپلیکیشن هایی  باید باشند که رابط کاربری پسند داشته و مشتری بتواند تجربه خوبی را از آن کسب کند.»

افزایش امنیت 
معاملات دیجیتالی بیشتر به معنای ریسک بیشتر  است. بیشتر از همیشه مشتریان می خواهند اطلاعات و اطلاعات حساس خود را در امنیت نگه دارند. شرکتهای فین تک باید به مشتریان خطرات و همچنین نحوه محافظت در برابر بدافزارها و سایر کلاهبرداریهای مرتبط را آموزش دهد. به همین دلیل، باید بیشتر روی ویژگی های امنیتی و مدیریت داده های مشتریان به روشی مطمئن تمرکز کنند.

تمرکز بر ارتباطات
درحالی که شرکت ها با کارمندان کمتری کار می کنند، شرکت های فین تک باید فراتر از وسایل ارتباطی سنتی مانند تماس تلفنی و ایمیل فعالیت کنند. در حالی که رسانه های اجتماعی به عنوان واسطه ای برای برقراری ارتباط مورد توجه است، باید از ابزارهایی مانند ربات های چت (chatbots)، قرارد ادن اعلان ها، سؤالات متداول درون برنامه و سایر ویژگی ها استفاده شود تا مشتریان راه حلی برای یافتن سؤالات خود و رفع شکایات خود داشته باشند.

کلام پایانی
در مجموع، با توجه به پیشرفت در حوزه فین تک، یک وضعیت برد – برد برای مشتریان خواهد بود. یک مساله مطمئناً، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که فین تک بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مالی ما قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۹٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha