۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
افزایش جابه‌جایی مسافر، حمل بار و ترانزیت از طریق ناوگان زمینی
عملکرد حمل‌ونقل جاده‌ای در ۸ ماهه سال جاری نشان می‌دهد

افزایش جابه‌جایی مسافر، حمل بار و ترانزیت از طریق ناوگان زمینی

بررسی عملکرد ۸ ماهه حمل و نقل جاده‌ای از رشد در جابه‌جایی مسافر، حمل بار و ترانزیت خبر می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با بررسی روند ۱۰ ساله جابه‌جایی مسافر مشخص می شود بیشترین میزان جابجایی مسافر در ۸ ماهه سال ۱۳۹۱ به میزان ۱۵۱ میلیون نفر ثبت شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافر جابه‌جا شده بخش جاده ای در ۸ ماهه سال‌جاری ۸۵ میلیون نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۶۷ میلیون نفر) ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بدین ترتیب مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۱ ، کاهش ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

جابه جایی حمل بار
همچنین میزان بار حمل شده در بخش جاده ای در ۸ ماهه سال‌جاری ۳۳۳ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳۲۸ میلیون تن) ۲ درصد افزایش داشته است.

بدین ترتیب با بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار مشخص می گرددکه بیشترین حمل بار در۸ ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۳۲۸ میلیون تن ثبت شده است که همانگونه اشاره شد مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد.

ترانزیت جاده ای
بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز میزان ترانزیت توسط بخش جاده ای در ۸ ماهه سال‌جاری ۵/۶ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۶ میلیون تن) ۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله ترانزیت مشخص می شود که بیشترین میزان ترانزیت در ۸ ماهه سال ۱۳۹۳ و به میزان ۲/۸ میلیون تن ثبت شده است لذا مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ ، کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha