۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
بیش از ۱۰.۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شد
در سال جاری؛

بیش از ۱۰.۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شد

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از صادرات ۲۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۹ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رونق فضای کسب و کار از مهم‌ترین اولویت‌های استان بوشهر در حوزه اقتصادی و صنعتی است و راهکارهای ارزشمندی برای توسعه این مهم اندیشیده شده است.

وی افزود: امسال در بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان اقدامات زیربنایی و موثری انجام شده و بحمدالله در ایجاد اشتغال و تولید ثروت و همچنین ارزآوری نیز در این زمینه، موفقیت‌های خوبی داشته ایم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در زمینه صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر نیز در یکسال اخیر با پیگیری و رایزنی‌های شبانه‌روزی، حجم و ارزش کالاهای صادراتی از استان بوشهر رشد محسوسی داشته است.

محمدی زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال بیش از ۲۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۹ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: صادرات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بالغ بر ۸ درصد و از نظر ارزش کالاهای صادراتی نیز ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

محمدی زاده گفت: کماکان تولیدات پتروشیمی در صدر صادرات استان بوشهر قرار دارند و تاکید زیادی بر تولید کالاهای جدید از محصولات پتروشیمی دارم که با مشارکت و همکاری شرکت‌های فناور و دانش بنیان به نتایج خوبی می‌رسیم.

وی بیان کرد: مواد معدنی، ماهی، میگو، سبزیجات و صنایع دستی نیز دیگر کالاهای صادراتی استان بوشهر به شمار می روند.

استاندار بوشهر یادآور شد: بیشترین میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر به مقصد چین بوده و امارات و روسیه و هندوستان و ترکیه و ژاپن و کره نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر: ۱۹۶٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha