۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کرونا نیمی از خانوارهای کم درآمد آمریکایی را بیکار کرد

کرونا نیمی از خانوارهای کم درآمد آمریکایی را بیکار کرد

رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد ۴۰ درصد خانوارهایی که کمتر از ۴۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، در ماه مارس بیکار شدند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، نشریه هیل با اشاره به تأثیر کرونا بر فرصت‌های شغلی در آمریکا نوشت رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد ۴۰ درصد خانوارهایی که کمتر از ۴۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، در ماه مارس بیکار شدند.

در این گزارش آمده است: جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۴۰ درصد از خانواده‌های آمریکایی که زیر ۴۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، در ماه مارس شغل خود را در پی شیوع همه گیری کرونا از دست دادند و این موضوع بر تأثیرات اقتصادی مخرب ناشی از شیوع این بیماری بر کارگران کم در آمد تأکید دارد.

او در سخنانی از پیش آماده شده در مراسمی به میزبانی موسسه اقتصاد بین الملل پترسون در واشنگتن گفت: شرایط نامطلوب اقتصادی سبب ایجاد سطحی از مشکلات و درد و رنجی شده است که بیان آن هم دشوار است، زیرا در بحبوحه ابهامات شدید در ارتباط با آینده، زندگی مردم در معرض خطر قرار گرفته است.

پاول در حال انتقاد از ارقام موجود در نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا بود که قرار بود روز پنجشنبه منتشر شود.

این ارقام جدید شواهدی در این باره محسوب می‌شود که کارگران کم درآمد در آمریکا در مقایسه با دیگر اقشار در این کشور به شدت تحت تأثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، ویروسی که سبب شده است هزاران آمریکایی از اواسط ماه مارس برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کنند.

میزان بیکاری در آمریکا افزایش یافت و در ماه آوریل به ۱۴ ممیز هفت درصد رسید که بالاترین رقم از زمان رکود بزرگ محسوب می‌شود.

پاول گفت: در حالی که همه ما تحت تأثیر قرار گرفته ایم، فشارهای ناشی از این موضوع بیش از همه بر روی آن‌هایی است که توان کمتری برای تحمل این فشار را دارند.

پاول در این سخنرانی همچنین گفت آمریکا ممکن است با خسارت‌های اقتصادی جدی ناشی از این همه گیری در طولانی مدت مواجه شود. او از قانون گذاران آمریکایی خواست تا یک بسته نجات اقتصادی بلند پروازانه دیگر را مد نظر قرار دهند تا جلوی چرخه‌ای از ناکامی‌های اقتصادی، از دست رفتن فرصت‌های شغلی و ورشکستگی‌هایی را بگیرند که می‌تواند سبب ایجاد موانع اقتصادی در پی فروکش کردن این همه گیری شود.

پاول گفت: حجم و سرعت این افول در دنیای مدرن بی سابقه و به صورت قابل توجهی وخیم‌تر از هر رکودی از زمان جنگ جهانی دوم است.

او همچنین گفت: ما شاهد کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی و نرخ اشغال هستیم و این موضوع سبب از بین رفتن همه فرصت‌های شغلی شده است که طی یک دهه گذشته ایجاد کردیم.

درخواست پاول برای ارائه کمک‌های اقتصادی در حالی مطرح شد که جمهوریخواهان در کنگره آمریکا بسته کمک‌های اضطراری به ارزش سه تریلیون دلاری ارائه شده توسط دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه شنبه را رد کردند.

کد خبر: ۱۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha