۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
کاهش قابل توجه تاسیس و ثبت شرکت در فرانسه
در پی شیوع ویروس کرونا رقم خورد؛

کاهش قابل توجه تاسیس و ثبت شرکت در فرانسه

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه اعلام کرد: تاسیس شرکت‌ها در فرانسه در مقایسه با ماه گذشته به علت شرایط قرنطینه با کاهش ۳۳.۵ درصدی همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه روز جمعه اعلام کرد: تاسیس شرکت‌ها در فرانسه در ماه آوریل در مقایسه با ماه گذشته با پس زمینه اقتصاد فلج شده به علت شرایط قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا با کاهش ۳۳.۵ درصدی همراه بود.

این موسسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در شرایط قرنطینه به علت شیوع کووید ۱۹، تاسیس شرکت‌های کلاسیک ۴۲.۱ درصد و ثبت شرکت‌های خویش فرما ۲۴ درصد کاهش یافت. در ماه مارس هم به علت قرنطینه اعمال شده در نیمه دوم ماه، تاسیس شرکت‌ها ۲۵.۴ درصد در مقایسه با ماه فوریه کاهش یافته است. در آن زمان نیز میزان تاسیس شرکت‌های کلاسیک در مقایسه با شرکت‌های خویش فرما که ثبت آن‌ها بسیار ساده‌تر است با کاهش شدیدتری همراه بود. بنابر اعلام موسسه آمار فرانسه، تاسیس شرکت‌ها در این کشور از ۷۱ هزار و ۶۵۳ مورد در ماه ژانویه به ۶۹ هزار و ۴۶۱ مورد در ماه فوریه به ۵۱ هزارو ۷۸۹ مورد در ماه مارس و در نهایت به ۳۴ هزار و ۴۲۵ مورد در ماه آوریل رسید. در ماه آوریل، کاهش ثبت شرکت به ویژه در حوزه خدمات خانه داری و فعالیت‌های مسکن قابل مشاهده بود. شرکت‌های فعال در حوزه اطلاعات و ارتباطات، کمتر از سایر حوزه‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۹٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha