۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
کالابرگ یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا؛ راهکاری برای کاهش ارزش یارانه
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

کالابرگ یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا؛ راهکاری برای کاهش ارزش یارانه

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه با گذشت زمان و تورم، یارانه دیگر پاسخگوی نیاز ۷ ماه پیش نیست، از دولت درخواست کرد با کالابرگ یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا مانع کاهش ارزش یارانه شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز ترجیحی از ابتدای امسال، تجمیع و افزایش یارانه‌ها را گام مهمی برای برقراری عدالت و کاهش فساد دانست و گفت: یارانه‌های نقدی برای سه دهک اول تا ۴۰۰ هزار تومان و برای ۶ دهک دیگر تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در ماه افزایش یافت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس همچنین گفت: مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، ۱ کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است؛ یعنی ۴۰ درصد آب‌رفتن یارانه نقدی.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان افزود: یارانه نقدی، جبران‌کننده مناسبی برای سبد کالاهای اساسی خانوار بود، اما با گذشت زمان و تورم، یارانه مردم آب شده و دیگر پاسخگوی نیاز ۷ ماه پیش نیست.

دهنوی در ادامه گفت: لذا معتقدم دولت باید با کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا، طبق مصوبه مجلس از کاهش ارزش یارانه مردم جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۹۶٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha