۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
عقب‌ماندگی ۲۸ ماهه، نقطه قوتی برای بورس

عقب‌ماندگی ۲۸ ماهه، نقطه قوتی برای بورس

علیخانی، مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام گفت: تقریباً ۲۸ ماهه بورس در کنار رشد بازارهای موازی در همین مدت، در شکل‌گیری یک روند مثبت در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام بیان کرد: البته که نرخ ارز به عنوان محرک می‌تواند در سبزی چند روز گذشته بازار سرمایه تاثیرگذار بوده باشد؛ اما نباید بین نرخ ارز و روند بازار سرمایه رابطه خطی ترسیم کرد. کما اینکه در ماه‌های قبل هم که نرخ ارز شیب افزایشی داشت، بازار سرمایه ما نزولی بود و در واقع، بورس متناسب با نرخ ارز رشد نکرده که در صورت کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، الزاما روند بازار سرمایه هم منفی شود! قطعاً متغیرهای متعددی در تعیین روند بازار سرمایه تاثیرگذار هستند که نرخ ارز، فقط یکی از این متغیرها است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: به هر حال افت تقریباً ۲۸ ماهه بورس در کنار رشد بازارهای موازی در همین مدت، در شکل‌گیری یک روند مثبت در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است. در شرایطی که به لحاظ تحلیلی، بسیاری از سهم‌ها ارزنده بوده و نسبت P/E بعضی سهم های بازار حتی به کمتر از ۳ رسیده؛ طبیعی است که بورس مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. ضمن اینکه به لحاظ تکنیکالی هم انتظار می‌رود موج صعودی در بازار سرمایه تداوم داشته باشد و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و ریسک جدیدی به بازار تحمیل نشود، شاخص بورس تا چند ماه آینده، قله‌های بالاتری را فتح خواهد کرد.

علیخانی ضمن تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن تمامی متغیرهای تاثیرگذار در تحلیل وضعیت بورس، تصریح کرد: فعالان بازار سرمایه باید از این بازار که در ۲۸ ماه گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و با وجود رشد تمامی بازارها، در دو سال گذشته رشدی نداشته، صیانت کنند. معتقدم بورس تا پایان سال می‌تواند بخشی از عقب ماندگی خود را جبران کند و این رشد را نباید فقط به نرخ ارز گره زد.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha