۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
فرانسه مایکروسافت را نقره داغ کرد

فرانسه مایکروسافت را نقره داغ کرد

فرانسه مایکروسافت را به دلیل تحریف کوکی‌های تبلیغاتی ۶۰ میلیون یورو جریمه کرده است.

به گزارش بازار، سازمان دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه اعلام کرد غول فناوری آمریکایی مایکروسافت را به دلیل تحریف کوکی‌های تبلیغاتی (فایل‌های داده‌ای کوچک که فعالیت آنلاین کاربران را دنبال می‌کنند) برای کاربران ۶۰ میلیون یورو (۶۴ میلیون دلار) جریمه کرد.

در بزرگترین جریمه اعمال شده در سال ۲۰۲۲، کمیسیون ملی فناوری و آزادی‌ها (CNIL) اعلام کرد موتور جستجوی مایکروسافت یعنی بینگ سیستمی که به کاربران اجازه دهد به سادگی از کوکی‌ها رد شوند را راه اندازی نکرده است.

رگولاتور فرانسوی گفت پس از بررسی‌ها متوجه شدیم وقتی کاربران از این موتور جستجو بازدید می‌کنند، کوکی‌ها بدون رضایت آن‌ها در ترمینال ذخیره می‌شود، در حالی که از این کوکی‌ها از جمله، برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شده است. همچنین مشاهده کردیم که هیچ دکمه‌ای برای رد کردن کوکی‌ها وجود ندارد.

کمیسیون ملی فناوری و آزادی‌ها گفت این جریمه تا حدی به دلیل سودی است که این شرکت از تبلیغاتی که به‌طور غیرمستقیم از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق کوکی‌ها کرده، اعمال شده است.

به مایکروسافت سه ماه فرصت داده شده تا این مشکل را اصلاح کند. سال گذشته کمیسیون ملی فناوری و آزادی‌ها اعلام کرد بررسی‌هایی را علیه سایت‌هایی که از قوانین استفاده از کوکی‌های وب پیروی نمی‌کنند، انجام خواهد داد. گوگل و فیسبوک سال گذشته توسط این کمیسیون با جریمه‌های ۱۵۰ میلیون یورویی و ۶۰ میلیون یورویی به دلیل تخلفات مشابه مواجه شدند.

کد خبر: ۱۹۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha