۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶
اجرای مالیات عایدی بر سرمایه از رشد بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند
کارشناس مسائل اقتصادی:

اجرای مالیات عایدی بر سرمایه از رشد بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند

جعفری پرور، کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه اجرای مالیات عایدی بر سرمایه از نوسان و رشد بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، سرمایه‌ها را به سمت تولید می‌برد.

به گزارش بازار، مصطفی جعفری پرور کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه اجرای مالیات عایدی بر سرمایه از نوسان و رشد بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، دست دلالان را در بازارها کوتاه و موجب سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید می‌شود.

جعفری پرور با اشاره به معطل ماندن طرح مالیات عایدی بر سرمایه در مجلس، اظهار داشت: تصویب این طرح می‌تواند سرمایه‌گذاری را به سمت فعالیت‌های مولد و بلندمدت می‌برد، بدین معنی که سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های کوتاه‌مدت و سوداگری با هدف سودآوری دیگر جوابگو نیست و به جای آن سرمایه به سمت تولید می‌رود.

وی افزود: دلال‌ها در بازارها و در کوتاه‌مدت سود هنگفتی به دست می‌آورند، مثلاً خانه‌ای می‌خرند و در ۲۰ روز با سود می‌فروشند و مالیات چندانی نه‌تن‌ها پرداخت نمی‌کنند، بلکه به سود زیادی نیز دست می‌یابند.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بنابراین تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه انگیزه‌های سوداگری را کاهش می‌دهد، چراکه دلالان و واسطه گران مجبور به پرداخت مالیات می‌شوند و دیگر این بازارها برای آن‌ها سودی نخواهد داشت.

جعفری پرور گفت: بر همین اساس افراد به سمت سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت ازجمله تولید می‌روند و سرمایه‌های خود را در این بخش سرمایه گذاری می‌کنند.

کد خبر: ۱۹۵٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha