۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
حرکت صعودی شاخص داوجونز
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکت صعودی شاخص داوجونز

پس از اصلاح و نزول شاخص در چند روز اخیر، در حال حاضر تا حدودی سطح ریسک پذیری افزایش یافته و شاخص داوجونز در موج کوتاه مدت صعودی در حرکت است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- پس از اصلاح و نزول شاخص در چند روز اخیر، در حال حاضر تا حدودی سطح ریسک پذیری افزایش یافته و شاخص داوجونز در موج کوتاه مدت صعودی در حرکت است. از نظر تکنیکالی، واکنش برگشتی در محدوده PRZ میانگین های میان مدت روزانه ایجاد شده و در ادامه جهت خروج شاخص از این محدوده میانگین، تعیین کننده خواهد بود. از این نظر محدوده بین ۳۲۵۰۰ تا ۳۳۴۰۰ واحدی با اهمیت است و احتمال حرکات رنج و اصلاح زمانی در این محدوده وجود دارد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در میانه میانگین های میان مدت و ابر کوموی تایم فریم چهارساعته رنج شده است و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و صعود بیشتر تقویت شده و در میان مدت همچنان احتمال اول برگشت قیمت به موج نزولی با پایان اصلاح کوتاه مدت خواهد بود. امروز شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت آمریکا اعلام می شود، که پیش بینی شده با کاهش همراه باشد و نتایج اعلامی می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۳- در بازار طلا، قیمت به نزدیکی مقاومت ماژور ۱۸۲۴ دلاری رسیده و نتوانسته از این محدوده عبور کند و در شرایط رنج و اصلاح در حرکت است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح بیشتر وجود دارد، اما در میان مدت احتمال اول همچنان عبور از این محدوده مقاومتی و ادامه روند صعودی است. حرکات قیمت در محدوده ۱۸۲۰ تا ۱۸۲۴ دلاری باید رصد شود.
۴️- در برابری دلار به ین، با توجه به تصمیمات هاوکیش و انقباضی بانک مرکزی ژاپن، قیمت به پایین ترین سطح در بیش از ۶ ماه گذشته رسید و نسبت به حمایت ماژور شش ماهه در قیمت ۱۳۰.۳۸ واکنش برگشتی و اصلاحی داشته است، که پس از پایان اصلاح به موج نزولی برگشته و احتمال عبور از این محدوده حمایتی و ادامه روند نزولی میان مدت، تقویت شده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha