۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
 اتمام فاز اول پروژه طراحی جت مسافری ۷۲ نفره
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

اتمام فاز اول پروژه طراحی جت مسافری ۷۲ نفره

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام طراحی مفهومی جت مسافری ۷۲ نفره موضوع تفاهم نامه سه جانبه وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که با برخی از دستاوردهای آن مرکز در بخش پژوهشی و مطالعاتی در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل شرکت کرده است، در بیان اهمیت نمایشگاه گفت: نقطه قوت چنین نمایشگاه‌هایی حلقه اتصال صنعت، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی است که می‌تواند به دستاوردهای قابل قبولی در اجرا برسد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه محفلی است که در آن مرکز و سایر زیرمجموعه‌های وزارتخانه دغدغه‌های فناورانه خود را به حوزه صنعت اعلام می‌کنند، افزود: در این نمایشگاه حدود ۹۰ شرکت دانش‌بنیان شرکت کرده‌اند که نقطه قوتی برای نمایشگاه محسوب می‌شود.

حیدری در بیان بخشی از دستاوردهای مرکز تحقیقات و ارایه آن در ششمین نمایشگاه حمل و نقل توضیح داد: در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان، مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان که موضوع الزامات ترافیکی را شامل می‌شود با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

وی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سال‌های گذشته در تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد طراحی فناورانه جت مسافری ۷۲ نفره را با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه امیرکبیر در دستور کار قرار داد که هم‌اکنون مطالعات و کانسپت مفهومی آن به اتمام رسیده است.

حیدری تاکید کرد: فاز اول انجام تستهای تونل باد این پرنده با موفقیت انجام شده است، همچنین قطعات مهم مربوط به دو پلاگ از بدنه ساخته شده است. در برنامه وزیر راه و شهرسازی است تا بازدیدی از شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در اصفهان داشته باشند تا بتوانیم طراحی را به جزئیات و نهایتا به تولید نمونه جهت انجام تستهای زمینی و پروازی برسانیم و در مورد هواپیمای ترابری سبک نیز توافقفنامه فیمابین وزارت راه و دفاع عملیاتی و اجرائی گردد، لذا تامین اعتبار مناسب در این حوزه اهمیت ویژه ای دارد.

وی با یادآوری اینکه رییس‌جمهور نیز در بازدید از شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) دستور تولید جت ۷۲ نفره را دادند گفت: در صدد هستیم تا این موضوع را با انعقاد تفاهم‌نامه ای جامع در قالب یک کنسرسیوم به صورت هماهنگ به سرانجام برسانیم.

شایان ذکر است شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز حمایتهای مناسبی در جهت پیشبرد اهداف مذکور داشتند که ضمن تشکر وافر، نظر به ضرورت پیشبرد اهداف تحقیقاتی صنعت هوایی تجاری، مشارکت بازیگران مهم و موثر مانند شرکت فرودگاهها، سازمان هواپیمایی کشوری و هما در قالب پژوهشکده تازه تاسیس صنعت هوایی تجاری، گام اساسی در این حوزه تلقی می‌شود.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha