۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
ادامه فرآیند ساخت و تأمین ۵۱ فروند انواع شناور خدماتی
اقدامات سازمان بنادر در حوزه توسعه‌ ناوگان دریایی؛

ادامه فرآیند ساخت و تأمین ۵۱ فروند انواع شناور خدماتی

اهم اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان در حوزه توسعه ناوگان تجاری و مسافری دریایی و نیز توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری، تشریح شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در حوزه توسعه ناوگان تجاری و مسافری دریایی از ابتدای سال جاری تا کنون از سوی این سازمان اقدامات مهمی در دستورکار قرار گرفت که از جمله آن می‌توان به ادامه فرآیند ساخت و تأمین ۵۱ فروند انواع شناورهای خدماتی، پیگیری فرآیند مناقصه ۱۷ فروند انواع شناورهای خدماتی، معرفی تعداد ۴ طرح به ارزش ۳ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات از محل وجوه اداره شده، اشاره کرد.

در بخش توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری نیز، سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان اقدامات مهم و مختلفی را انجام داد که از جمله آن می توان به آغاز فعالیت خط مسافری بندر شهید حقانی به مقصد جزیره ابوموسی برای نخستین بار و برقراری مجدد خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت، اشاره کرد.

واگذاری خدمات صدور گواهینامه‌های مهارت، شایستگی و شناسنامه دریانوردی به دفاتر پیشخوان دولت، مکانیزه کردن فرآیند مدیریت و بازرسی کانتینر خالی در بندر شهیدرجایی، مکانیزه کردن فرآیند پایش کالای متروکه در بنادر شهیدرجایی و خرمشهر و نیز مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از راه خشکی در بندر خرمشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری است.

همچنین اجرای فرایند صدور بیجک در اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی(ره)، اجرای فرآیند خدمات اسنادی در سامانه CCS در بنادر شهیدرجایی، بوشهر و خرمشهر و راه اندازی سامانه جامع مناطق ویژه و سرمایه‌گذاری بخش دیگری از اقدامات انجام شده است.

در عین حال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت مذکور، تهیه و بازنگری دستورالعمل‌های «ورود، شماره گذاری و بهره برداری از وسایل نقلیه، تجهیزات وماشین آلات خارجی در مناطق ویژه اقتصادی بندری» و دستورالعمل «ورود، استفاده و بکارگیری از مواد اولیه، قطعات یدکی و اقلام مصرفی خارجی در مناطق ویژه اقتصادی بندری» در دستورکار قرار گرفت.

پیگیری و تصویب طرح های جامع کالبدی بنادر نوشهر و بوشهر در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، یکپارچه‌سازی قراردادهای کالای کانتینری و کالای عمومی بندر بوشهر و نیز پیاده سازی سامانه تردد ناوگان جاده‌ای در بندر انزلی بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.

تدوین سند راهبردی ۵ ساله پرورش و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی و اجرای بیش از ۱۱۰ هزار نفر/ساعت دوره های آموزشی به‌ منظور توانمندسازی کارکنان و مدیران و نیز راه اندازی اولیه سامانه جامع مراکز آموزش دریانوردی بخش پایانی اقداماتی است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری انجام شده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha