۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل عمومی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل عمومی

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی چمران در حاشیه صد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای مقابله با آلودگی هوا باید حمل و نقل عمومی ساماندهی شود. نووو

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند تا حمل و نقل عمومی ساماندهی شود، افزود: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی پیش‌بینی خواهد شد و امیدواریم این بودجه عملیاتی شود و به مرحله اجرا برسد و سازمان برنامه و بودجه بتواند اعتبار مطرح شده را تأمین کند.

مهدی چمران با اشاره به نمودار خطی تهیه شده که تعداد اتوبوس‌ها در سال‌های مختلف در آن مشخص است، افزود: این منحنی از سال ۹۲ آمار را نشان می‌دهد و از سال ۹۶ آمار کاهشی بوده به گونه‌ای که از ۶ هزار دستگاه به هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید و سال ۱۴۰۱ مجدد روند افزایشی بوده است.

رئیس شورا افزود:کارخانجات اتوبوس سازی به مدت ۱۰ سال تعطیل بودند و راه اندازی مجدد آن به زمان و نیروی انسانی نیاز دارد.
مهدی چمران تاکیدکرد: علاوه بر تلاش برای تامین واگن که به این زودی تحویل داده نمی‌شود، باید فرهنگ‌سازی شود که مردم از وسایل شخصی استفاده نکنند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

رئیس شورا با بیان اینکه باید سهم دولت در حمل و نقل عمومی برای کاهش قیمت بلیت اتوبوس افزایش یابد، گفت: در مواردی دولت‌ها این سهم را کمتر پرداخته کرده یا نپرداخته‌اند که باید سهم دولت افزایش یابد.

مهدی چمران با بیان اینکه ۱۱۵ واگن ملی نیز علاوه بر ۶۳۰ واگن تامین خواهد شد، افزود: بخش تحقیقاتی وزارت دفاع و سازمان‌های دانشگاهی در این زمینه وارد می‌شوند که قراردادها آماده شده، اما به این زودی انجام نمی‌شود و طی یک سال و نیم آینده باید اقدامات انجام شود.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha