۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
ریزش بی سابقه دلار در برابر ین ژاپن طی ۲۴ سال گذشته!
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش بی سابقه دلار در برابر ین ژاپن طی ۲۴ سال گذشته!

با آغاز روند عجیب ریزش ارزش دلار در برابر ین ژاپن طی روزهای گذشته، جفت ارز دلار/ین (USD/JPY) روز سه شنبه دلار بیشترین ریزش طی ۲۴ سال اخیر شده و به نرخ ۱۳۱.۶ رسید.

به گزارش بازار؛ با آغاز روند عجیب ریزش ارزش دلار در برابر ین ژاپن طی روزهای گذشته، جفت ارز دلار/ین (USD/JPY) روز سه شنبه دلار بیشترین ریزش طی ۲۴ سال اخیر شده و به نرخ ۱۳۱.۶ رسید.

با اینحال، ین ژاپن تحت تاثیر داده های داخلی ضعیف تر اقتصادی این کشور قرار گرفته که نشان دهنده کسری غیرمنتظره بودجه جاری و انقباض اقتصادی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی است.

جدای از این، یک بازگشت خوب در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، اختلاف نرخ بین ایالات متحده و ژاپن را افزایش داده و این موضوع به نوبه خود، به جفت دلار/ین کمک می کند تا برخی از خریداران را در نزدیکی محدوده نرخ ۱۳۶.۲۵ جذب کند.

ریزش بی سابقه دلار در برابر ین ژاپن طی ۲۴ سال گذشته!

انتظارات بازار فارکس از اینکه فدرال رزرو سرعت چرخه انقباض سیاست خود را کاهش دهد، ارز ملی آمریکا را در حالت تدافعی نگه داشته و سرعت پیشرفت نرخ جفت USD/JPY صعودی را محدود می کند. با این اوصاف، داده‌های کلان مثبت دریافتی از ایالات متحده، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را بیش از ارقام مورد پیش بینی های اخیر افزایش دهد، دامن زده است.

این موضوع به نوبه خود، معامله‌گران را از بروز رفتار تهاجمی در خصوص جفت دلار/ین باز داشته و منجر به یک اقدام قیمت محدود برای این جفت ارز می‌شود. از این رو، تمرکز بر جلسه سیاست آتی کمیته بازار آزاد فدرال خواهد بود که قرار است در روزهای ۱۳ تا ۱۴ دسامبر برگزار شود.

با انتشار داده های مهم مربوط به شاخص های اقتصادی ایالات متحده، سرمایه گذاران با انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده ایالات متحده مواجه خواهند شد که باید بر چشم انداز سیاست فدرال رزرو تاثیر بگذارد و تقاضای دلار را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha