۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
کابوس لغو یا تاخیر پروازها در شرکت هواپیمایی انگلیس

کابوس لغو یا تاخیر پروازها در شرکت هواپیمایی انگلیس

در آستانه مراسم سالروز تولد حضرت عیسی(ع)، کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی، ده‌ها پرواز شرکت هواپیمایی انگلیسی، بریتیش ایرویز در مسیر دو سوی اقیانوس اطلس لغو شد.

به گزارش بازار، در آستانه مراسم سالروز تولد حضرت عیسی (ع)، کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی، ده‌ها پرواز شرکت هواپیمایی انگلیسی، بریتیش ایرویز (British Airways)، در مسیر دو سوی اقیانوس اطلس لغو شد.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد دستکم ۳۵ پرواز شرکت بریتیش ایرویز از آمریکای شمالی و حوزه کارائیب به فرودگاه‌های لندن، دیشب لغو یا با تاخیر فراوان همراه شد و انتظار می‌رود تا روز کریسمس، این تاخیرها و لغوها بیش‌تر شود.

همچنین روز سه شنبه، دستکم ۱۰ پرواز از لندن به آنسوی اقیانوس اطلس و نیز کشور ژاپن، لغو شد.

لغو پروازها یا تاخیرهای شرکت بریتیش ایرویز شامل پروازها از شهرهای کشورهای کانادا، آمریکا، مکزیک و حوزه کارائیب است و در حالی که شماری از پروازها از فرودگاه نیویورک تا ۵ ساعت تاخیر دارند، مسافران تعدادی از پروازها از فرودگاه سان فرانسیسکو با تاخیرهای بیشتری روبرو شدند.

روزنامه ایوینیگ استاندارد نوشت براساس قوانین اروپایی، در صورت لغو پروازها، مسافران باید در پروازهای بعدی قرار گیرند، اما اکنون بریتیش ایرویز، صندلی خالی کم تری دارد، زیرا در آستانه سال نو میلادی، هواپیماها معمولا خالی نیستند. همچنین مسافران می‌توانند در صورت تاخیر فراوان یا لغو پروازها، ۵۲۰ پوند پول نقد به عنوان خسارت دریافت کنند و شرکت هواپیمایی باید هزینه هتل و غذای مسافران را نیز بپردازد. برخی مسافران می‌گویند این شرکت به تعهدات خود در این باره عمل نمی‌کند.

به نوشته ایوینینگ استاندارد، مشکلات پرواز هواپیماهای شرکت بریتیش ایرویز، تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت. مشکلات فنی در شرکت بریتیش ایرویز علت تاخیر دراین پروازها اعلام شده، اما تاکنون توضیحی در این باره داده نشده است.

این در حالی است که شماری از کارکنان کنترل مرزی در فرودگاه‌های انگلیس اعلام کردند به زودی دست به اعتصاب خواهند زد و دولت از نیروهای ارتش در روزهای اعتصابی کمک خواسته است و در حال اموزش آنان است.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha