۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
احصاء و تصویب فهرست مصوبات و قوانین مغایر با صدور مجوزها
در هفتاد و یکمین نشست هیات مقررات زدایی صورت گرفت

احصاء و تصویب فهرست مصوبات و قوانین مغایر با صدور مجوزها

در آخرین نشست این هیات، فهرستی از مصوبات هیات وزیران و همچنین فهرستی از قوانین مغایر با صدور مجوزها برای ارسال به هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش بازار، امیر سیاح با اشاره به اینکه یکی از وظایف هیات مقررات زدایی اصلاح قوانین و مقررات مغایر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است، افزود: در همین رابطه وزارت امور اقتصادی و دارایی از سه ماه پیش پروژه‌ای را تحت عنوان پاکسازی شرایط ناهنجار راه اندازی کرد که بر اساس آن شرایط ناهنجار صدور مجوزهای کسب و کار پاکسازی می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: بر اساس این پروژه سه شرط احصاء شد که شامل شرطی که صریحا در قانون ذکر شده است، شرطی که صریحا در مصوبه هیات وزیران ذکر شده و شرطی که نه در قانون و نه در مصوبه هیات وزیران ذکر نشده بلکه بر اساس بخشنامه‌های داخلی دستگاه‌ها مورد عمل قرار می‌گیرد.

سیاح با اشاره به اینکه سه هفته قبل بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی بخشنامه‌های داخلی دستگاه‌ها که مخل کسب و کار به شمار می‌روند حذف شد، افزود: هیات مقررات زدایی به لحاظ قانونی اختیارات مربوط به حذف دو بخش دیگر را که شامل قوانین موجود و مصوبات هیات وزیران است ندارد، به همین دلیل موارد مربوط به قوانین و مصوبات هیات دولت در قالب مصوباتی از سوی هیات مقررات زدایی تهیه و به هیات وزیران ارسال می‌شود تا اصلاحات مربوط در خود هیات دولت و مجلس انجام گیرد.

وی افزود: در نشست هیات مقررات زدایی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای این هیات برگزار شد، فهرست اصلاحات مصوبات هیات وزیران و همچنین فهرست اصلاحات مربوط به قوانین مغایر با صدور مجوزها برای ارسال به هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha