۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
اصلاح ساختار بودجه؛ خیلی دور خیلی نزدیک| بی تفاوتی مجریان به ساختار سند دخل و خرج سالیانه
بازار گزارش می دهد؛

اصلاح ساختار بودجه؛ خیلی دور خیلی نزدیک| بی تفاوتی مجریان به ساختار سند دخل و خرج سالیانه

مجلس شورای اسلامی طی سالهای گذشته بخش اندکی از ساختار بودجه سالیانه را مورد اصلاح قرار داد این در حالی است که همچنان اصلاح ساختاری بودجه به طور کامل عملیاتی نشده است.

بازار؛ گروه ایران: اصلاحات ساختاری بودجه سالیانه یکی از مطالبات مهم رهبری از دولت و مجلس شورای اسلامی است.

مجلس در سالهای گذشته بخش اندکی از ساختار بودجه سالیانه را مورد اصلاح قرار داد این در حالی است که همچنان اصلاح ساختاری بودجه به طور کامل عملیاتی نشده و نیاز است دولت و مجلس همفکری در این بخش داشته باشند.

با این حال دومین بودجه دولت سیزدهم در حالی آرام آرام آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی می شود که خبر از اصلاحات ساختاری بودجه نیست.

رئیس‌جمهور اخیرا در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت برای بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده کل کشور، سه اولویت بودجه۱۴۰۲را تعیین کرد.

رئیسی در این جلسه بر بهبود معیشت مردم با رویکرد تقویت قدرت خرید جامعه، ترمیم حقوق و عادلانه‌شدن پرداخت‌ها و لزوم تعریف بودجه برمبنای درآمدها و منابع تاکید کرد. او همچنین اعلام کرد که دولت باید در تدوین بودجه توازن را مورد توجه قرار دهد.

رئیس‌جمهور در ادامه از لزوم تعریف بودجه برمبنای درآمدها و منابع و همچنین مصارف و هزینه‌ها گفت تا هم دولت و مجلس، بودجه‌ای شفاف و منطقی را تدوین و تصویب کنند و هم در طول سال، مشکل کسری بودجه به وجود نیاید.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ادامه روند اصلاح ساختار بودجه سالیانه در مجلس گفت: تمام تلاش خودمان را در مجلس می کنیم تا اصلاح ساختار بودجه سالیانه عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در زمینه اصلاح ساختار بودجه سالیانه با دولت هماهنگی هایی صورت گرفته است و قرار است طرح و لایحه دولت با هم ادغام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه الی چهار محور در زمینه اصلاح ساختار بودجه سالیانه مد نظر ماست.

پور ابراهیمی تصریح کرد: مولد سازی دارایی ها، ساماندهی نظام مالیاتی کشور، ساماندهی شرکت های دولتی، ساماندهی صندوق های بازنشستگی، در رابطه با اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس بیان کرد: کارهای کارشناسی اصلاح ساختار بودجه قبل از زمان بررسی بودجه خواهد بود و احکام آن در درون بودجه اعمال خواهد شد.

همچنین روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در همین زمینه به خبرنگار پارلمانی بازار گفت: ضروت اصلاح ساختار بودجه بیش از پیش در کشور احساس می شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اتفاقات مناسب در عرصه اقتصادی کشور مستلزم اصلاح ساختار بودجه است، گفت: متاسفانه عزم جدی از سوی دولت در زمینه اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید با دست فرمان دولت قبل بودجه نویسی کنیم، تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه همچنین می تواند مشکلات در زمینه کسری بودجه را برطرف کند چراکه به اعتقاد بنده راهکار کاهش کسری بودجه جراحی اقتصادی به ضرر مردم نیست.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس جانباز IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      دورد وسلام بر همه نمایندگان محترم مجلس از طرف همه جانبازان بلعخص ایثار گران بالای 50درصد معلولان جانبازان قدر دانی وتشکر می کنیم
    • جانباز ناشناس IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      سلام به تمام نمایندگان مجلس محترم امید همه ایثار گران طرح همطرازی ماده 38متعسفانه نه سپاه ونه بنیاد انجام نمی دهند فقط یک جلسه ستاد مشترک سپاه درسال 31/2/1396/ بخشنامه به شماره 20/8/1/2213درحد از مجلس محترم خواهشمندیم فقط مجلس محترم پیگیری کنید ممنیم وتشکر می کنیم