۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
افزایش ۲۰ درصدی میانگین حقوق کارکنان دولت در سال آینده| رشد اقتصادی ۳.۶ درصدی در تابستان
سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی میانگین حقوق کارکنان دولت در سال آینده| رشد اقتصادی ۳.۶ درصدی در تابستان

خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت با برشمردن سیاست های کلان دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور اعلام کرد که هیات وزیران میانگین رشد حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال آینده را ۲۰ درصد تعیین کرد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در ساختمان کوثر ریاست جمهوری از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دولت خبر داد و به بیان جزئیاتی از سیاست ها و برنامه های دولت در این خصوص پرداخت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم در یکسال و نیم گذشته تلاش کرده تا اقتصاد کشور را به ریل انضباطی بازگرداند، افزود: رهاشدگی در برخی سیاست های پیشین موجب شده بود که موتورهای خلق تورم چه در عرصه پولی و بانکی کشور و چه در عرصه بی انضباطی های مالی دولت بسیار جدی فعال باشد لذا این انضباط بخشی نیازمند یک حرکت تحول گرایانه در خلاف مسیر و جریانی بود که سال های قبل وجود داشت.

وی با بیان اینکه اسناد مهم پولی و مالی دولت اعم از لایحه بودجه و سیاست هایی که در حوزه پولی و بانکی تصویب می شود، باید کمک کننده به انضباط اقتصادی باشد تا بتوان به منابع پایدار تکیه کرد، اظهار داشت: گزارش عملکرد هشت ماهه امسال نشان می دهد که ۸۰.۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال محقق شده است و این درصد تحقق نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش نشان می دهد.

خاندوزی ادامه داد: میزان تحقق منابع نفتی و میعانات گازی نیز در این مدت نسبت به زمان مشابه پارسال ۳۶۰ درصد افزایش داشته است و این میزان در بخش مالیات و گمرک و سایر درآمدهای جاری دولت نیز ۶۷ درصد رشد نشان می دهد.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در این مدت واگذاری شرکت های دولتی ۳۲ برابر بیشتر از آن چیزی بوده که در سال ۱۴۰۰ روی داد و همچنین میزان استفاده از تنخواه بودجه هم در هشت ماهه امسال کمتر از هشت هزار میلیارد تومان بوده است که کاهش ۸۰ درصدی نسبت با پارسال نشان می دهد.

وی به بیان شاخص های اقتصادی دولت در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در تابستان امسال رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸.۷ درصد، در بخش معدن ۷.۳ درصد، نفت ۱۰.۴درصد، خدمات ۲.۴ درصد رشد و در بخش کشاورزی ۰.۸ درصد (کمتر از یک درصد) ‌رسید که در مجموع رشد اقتصادی فصل تابستان به ۳.۶ درصد رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اقدامات بانک مرکزی برای کنترل تورم نیز گفت: بانک مرکزی تدابیری داشت تا در راستای کمیته رصد تورم پایش خلق پول شبکه بانکی را انجام می‌دهد و همچنین سیاست‌های محرک رشد اقتصادی با روندی خوبی پیش می‌رود.

خاندوزی گفت: همه بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و غیره رشد ۳.۴ درصدی را در تابستان رقم زدند.

وزیر اقتصاد درباره لایحه بودجه سال آینده گفت که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منابع عمومی دولت شفاف‌سازی شده است و به سمت رشد سهم درآمدهای مولدسازی حرکت و تلاش کردیم که اتکا به درآمد نفتی چندان در بودجه مورد توجه نباشد و سایر راه‌ها از جمله منابع مالیاتی دولت مورد توجه قرار گیرد.

وزیر اقتصاد همچنین این خبر خوش را به سهامداران داد که شورای عالی بورس تصویب کرده که سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه نیمی از سود سهام سال قبل را واریز کند که امروز صبح آغاز شده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha