۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
افتتاح بندر خشک «آپرین» تا پایان سال| گام بلند در افزایش صادرات و واردات ریلی
مدیر عامل راه آهن خبر داد

افتتاح بندر خشک «آپرین» تا پایان سال| گام بلند در افزایش صادرات و واردات ریلی

صالحی، مدیر عامل راه آهن از افتتاح بندر خشک آپرین تا پایان سال خبر داد و گفت: این بندر در نزدیکی تهران است و می تواند گام بلندی در افزایش صادرات و واردات ریلی داشته باشد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید میعاد صالحی در مراسم بهره برداری از سومین مرحله ناوگان جدید ریلی و ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه با اشاره به اینکه علیرغم تمام تنگناها و کمبود نقدینگی توانسته ایم ۲۲ درصد کاهش تاخیر داشته باشیم گفت: در سیاستهای ابلاغی اولویت ها مشخص است و وعده ما این است که تا پایان امسال بندر خشک آپرین را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بندر می تواند گام بلندی در صادرات و واردات داشته باشد ادامه داد: باید گام بلندی برای جذابیت ریلی داشته باشیم و در فصل زمستان شاهد به بار نشستن ماده جدید حمل ترانزیت باشیم.

در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی ۴۲۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به بهره‌برداری رسید. در این دوره، ۱۱ واگن مسافری بازسازی شده به شبکه سراسری راه آهن الحاق شد.

در این دوره، ۴۰۵ دستگاه باری نو، ۹ دستگاه لکوموتیو نو، ۳ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده و ۱۱ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده به بهره برداری رسید.

در بهار و تابستان امسال به ترتیب ۳۱۹ و ۴۱۳ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به بهره‌برداری رسیده بود.

ارزش کل ناوگان الحاق شده به شبکه سراسری راه آهن از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است. ارزش ۴۲۸ ناوگان الحاق شده به شبکه ریلی ۱۶۱۸ میلیارد تومان بوده است.

صالحی مدیرعامل راه آهن در این مراسم گفت: ناوگان امروز با زحمات ۸ تولیدکننده و ۱۸ سرمایه گذار به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه ۷۰ درصد افزایش یافته است، افزود: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی در بخش لکوموتیو و ۳۰۰۰ میلیارد تومان انباشت بدهی در بخش تعمیرات داریم.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha