۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
افزایش قیمت بلیت هواپیما در دست بررسی است
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

افزایش قیمت بلیت هواپیما در دست بررسی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی و بالا رفتن نرخ دلار، افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کنیم.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش افزود: بلیت هواپیما براساس قانون شناور سازی نرخ‌ها تعیین می‌شود و با توجه به درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی و همچنین افزایش قیمت دلار افزایش قیمت بلیت را بررسی می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال‌های قبل به عربستان سعودی اجازه جابجایی زائران ایرانی را با قیمت‌های گزاف و طبق قانون پنجم آزادی‌های هوایی می‌دادیم یعنی به تعداد پروازی که به شرکت هواپیمایی خارجی می‌دهیم، از آن‌ها پرواز می‌گیریم و به طور میانگین هفته‌ای ۵۰۰ پرواز خارجی داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه گفت: قانون پنجم آزادی‌های هوایی به معنای اجازه نشست و برخاست، استفاده از فضای کشور، بهره برداری و انتقال مسافر داخلی به یک کشور خارجی است که با توجه به شرایط کشور، این آزادی بصورت پایاپای داده می‌شود و برای جلوگیری از رقابت مضر و از رده خارج شدن شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرایط اقتصادی کشور، این موضوع را در تعاملات خود با دیگر کشورها مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی افزود: موضوع آسمان باز، شرایط خاصی دارد و با توجه به تهدیدهای احتمالی و در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و بحث سوخت شرکت‌های هواپیمایی خارجی این سیاست را مورد توجه قرار داده و اگر با منافع ملی در تعارض نباشد به آن فکر می‌کنیم.

کد خبر: ۱۹۵٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha