۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
۹۰۰ متر از اسکله بندر شهید رجایی آماده بهره‌برداری است
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

۹۰۰ متر از اسکله بندر شهید رجایی آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طرح جامع فاز ۳ بندر شهید رجایی با طول ۱۴۰۰ متر اسکله که ۹۰۰ متر آن آماده بهره برداری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اجرای فاز ۳ بندر شهید رجایی اظهار کرد: بخش غربی بندر شهید رجایی به فعالیت های کانتینری اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در قسمتی از ترمینال یک و دو به صورت کامل در حال حاضر عملیات کانتینری انجام می شود، ترمینال یک شناورهای کوچک و در ترمینال دو شناور های بزرگ و نسل جدیدیه فعالیت می می پردازند.

عباس نژاد با بیان اینکه طرح جامع فاز ۳ بندر شهید رجایی با طول ۱۴۰۰ متر اسکله که ۹۰۰ متر آن آماده بهره برداری است، افزود: برنامه ما بر این مبنا قرار دارد که این پایانه را به صورت مجهز احداث شود تا شناورهای نسل ۱۴هزار TEU را بتواند پذیرش کند.

وی تصریح کرد: ایده جدید بر این اساس طراحی شد که در کنار فاز ۳ یک حوضچه جدید احداث شود که اگر این امر تحقق پیدا کند فاز ۴ پایه ریزی و ۹۰۰ متر دیگر به اسکله های بندر شهید رجایی افزوده خواهد شد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با احداث این بخش از بندر علاوه داشتن پایانه مکانیزه می‌توان فعالیت فله را نیز انجام داد.

کد خبر: ۱۹۵٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha