۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
آغاز صادرات مرکبات و کیوی به چین و هند

آغاز صادرات مرکبات و کیوی به چین و هند

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز صادرات مرکبات به چین خبر داد و گفت: محصول کیوی نیز به هند صادر می‌شود.

به گزارش بازار، شاهپور علائی‌مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز صادرات مرکبات به چین خبر داد و گفت: محصول کیوی نیز به هند صادر می‌شود.

علائی‌مقدم در حاشیه راه‌اندازی پایانه صادرات گل و گیاه در عباس‌آباد، هدف از راه‌اندازی این پایانه را صادرات نظم‌محور و با ضوابط در مازندران اعلام کرد و گفت: در فاز اول این پایانه، مجوز راه‌اندازی گمرک، قرنطینه، آزمایشگاه‌های مرجع، سردخانه با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی همچنین از سامانه سَبَک برای ساماندهی تولید و صادرات محصولات کشاورزی در کشور خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۷ هزار گیاه پزشک و ۸۰۰ کلینیک در سطح کشور فعالیت دارند و یکی از برنامه‌های مهم سازمان حفظ نباتات کشور ردیابی محصول از مبدا تا مقصد است که با نظم نوین تشکیل و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور همچنین از امضای تفاهم‌نامه بین سازمان‌های حفظ نباتات، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و مدیرعامل پایانه صادراتی گل و گیاه و محصولات کشاورزی شهرستان عباس‌آباد خبر داد.

وی از تسهیل صادرات در سه استان مازندران، گیلان و گلستان با کشاورزان و باغداران حوزه گل و گیاه، کیوی و مرکبات خبر داد و تصریح کرد: کلیه تولید کنندگان مرکبات و کیوی برای صادرات محصولات خود می‌توانند به مراکز کنترل و بازرسی در غرب و شرق استان مراجعه و پس از طی مراحل بررسی، کنترل بهداشتی و سلامت نشانه مجوز صادرات محصولات خود را دریافت کنند.

علائی‌مقدم افزود: صادرات مرکبات به چین و کیوی به هند آغاز شده و صادر کنندگان می‌توانند از طریق معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ثبت نام و اظهار در سایت گمرک چین اقدام و پس از تأیید سازمان حفظ نباتات کشور، صادرات را انجام دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۲ مرکز فنی و مهندسی برای صادرات در دو نقطه استان مازندران راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات به تولیدکنندگان استان شده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha