۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
برنامه هفتم توسعه براساس واقعیت‌ها تدوین شود نه آمال و آرزوها
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

برنامه هفتم توسعه براساس واقعیت‌ها تدوین شود نه آمال و آرزوها

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه باید براساس واقعیت‌ها تدوین شود نه آمال و آرزوها، افزود: باید بهینه‌سازی و صرفه جویی در اولویت حوزه انرژی در برنامه هفتم توسعه قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد به ضروریاتی -که در برنامه هفتم توسعه در حوزه انرژی باید به آن توجه ویژه شود- اشاره کرد و گفت: کمیسیون انرژی طرحی را برای بهینه‌سازی در تمامی حوزه‌ها ازجمله نیروگاهی، خودرویی و استفاده انرژی در منازل در حال دنبال کردن است که احتمالا در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده نیز مدنظر قرار گیرد، البته تامین منابع مالی این موضوع مسئله مهمی است که باید برای آن فکری شود اما اولویت با بهینه‌سازی و صرفه‌جویی است که مجلس و دولت دراین خصوص باید به تفاهم برسند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس این طرح معاونت انرژی باید زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل شود چراکه باید یک نهاد تنظیم‌گر در بالادست وزاتخانه‌ها وجود داشته باشد تا همه دستگاه‌ها از آن تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه باید براساس واقعیت‌ها تدوین شود نه آمال و آرزوها، افزود: به عنوان مثال اینکه تمامی خودروها طی ۵ سال برنامه کیفی‌سازی شوند امکان‌پذیر نیست بنابراین باید میزان در نظر گرفته شده براساس واقعیت‌ها باشد.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه باید بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در اولویت حوزه انرژی در برنامه هفتم توسعه قرار گیرد، اضافه کرد: همچنین باید برای فناوری هسته‌ای نیز براساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در برنامه هفتم باید مسائلی را در اولویت قرار داد که در برنامه ششم آنطور که باید محقق نشده‌اند، به عنوان مثال توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از برنامه‌های مهمی است که در برنامه ششم توسعه محقق نشد لذا توجه مجدد به آن در برنامه هفتم ضروری است.

کد خبر: ۱۹۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha