۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
نزدیک به ۶۰۰ هزار استرالیایی شغل خود را از دست دادند
در پی شیوع ویروس کرونا؛

نزدیک به ۶۰۰ هزار استرالیایی شغل خود را از دست دادند

اداره آمار استرالیا اعلام کرد حدود صد هزار نفر بهره مندی از خدمات بیکاری را خواستار شدند و ۵۰۰ هزار نفر نیز شغل خود را از دست دادند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، براساس داده‌های منتشر شده در روز پنج شنبه، نزدیک به ۶۰۰ هزار استرالیایی در ماه آوریل به دلیل اقدامات انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد در بیش از ۴۰ سال گذشته است.

اداره آمار استرالیا اعلام کرد حدود صد هزار نفر بهره مندی از خدمات بیکاری را خواستار شدند و ۵۰۰ هزار نفر نیز شغل خود را از دست دادند.
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا این آمار را بسیار تکان دهنده توصیف کرد. اداره آمار استرالیا اعلام کرد میزان بیکاری در این کشور در ماه آوریل به رقم بی سابقه ۱۹ ممیز ۹ دهم درصد رسید.

بر اساس اعلام اداره آمار استرالیا دو میلیون و هفتصد هزار نفر یعنی یک نفر از هر پنج نفر شاغل مجبور شدند فعالیت خود را رها کنند و یا زمان کاری آن‌ها کاهش یافت. نرخ افراد شاغل در این کشور به رقم بی سابقه ۶۳ ممیز ۵ دهم درصد کاهش یافت.

این کاهش، نرخ بیکاری را در استرالیا یک واحد افزایش داد و به رقم بی سابقه شش ممیز یک دهم درصد رسید.

پس از این افت شدید ماهانه در حال حاضر، تنها دوازده میلیون و چهارصد هزار استرالیایی شاغل هستند. این بیشترین میزان کاهش از زمان ثبت آمار مربوطه در این خصوص توسط اداره آمار استرالیا در سال ۱۹۷۸ است

موریسون از مردم استرالیا خواست در ماه‌های آینده برای خبرهای اقتصادی حتی سخت‌تر نیز آماده شوند.

وی افزود: یک روز بسیار دشوار. بسیار شوکه کننده، اما این روز غیر منتظره نبود. ما می‌دانستیم که خبرهای بدی وجود خواهد داشت، زیرا همه گیری کرونا بر استرالیا مانند همه کشورهای کره زمین تأثیر دارد.

وزارت دارایی استرالیا پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری در ماه ژوئن ۱۰ ٪خواهد بود.

موریسون اعلام کرد حدود شش میلیون استرالیایی از برنامه موسوم به جاب کیپر برهرمند می‌شوند. این برنامه کمک مالی به میزان ۱۵۰۰ دلار استرالیا (۸۹۰ یورو) برای مدت دو هفته است که از سوی کارفرمایان به کارکنان داده می‌شود.

استرالیا حدود هفت هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرد که حدود صد نفر از بیماران جان خود را از دست دادند. از اقدامات این کشور با جمعیت ۲۵ میلیون نفری برای مقابله با ویروس کرونا استقبال شد. اما محدودیت‌های مسافرتی، تجمع یا خرده فروشی تأثیر مخربی بر اقتصاد این کشور داشته است.

دولت استرالیا تخمین زده است که اقتصاد این کشور حدود چهار میلیارد دلار استرالیا (۲.۴ میلیارد یورو) در هفته از دست می‌دهد. بخش‌هایی از استرالیا شروع به کاهش برخی محدودیت‌ها کرده اند.

کد خبر: ۱۹٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha