۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
اجرای کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان همدان
برای نخستین بار صورت گرفت؛

اجرای کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان همدان

همدان - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طرح جهش تولید گیاهان دارویی برای اولین بار در سال جاری در استان همدان اجرا می شود.

به گزارش بازار؛ حجت الله شهبازی گفت: در این برنامه کشت سه هزار و ۷۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی تهیه شده و در همه شهرستان های استان برش برنامه کشت گیاهان دارویی دیم تهیه و ابلاغ و آموزش کارشناسان پیگیر طرح به تعداد ۱۳۰ نفر روز برگزار شده است.

وی گفت: با هماهنگی اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه ملی گیاهان دارویی کشور بذر مورد نیاز کشت گیاهان دارویی تامین و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شهبازی گفت: در این طرح ۳۰ درصد از مبلغ بذر پرداخت و بخشی از هزینه بذر از محل کمک های دولتی و بخشی در پایان برداشت و تحویل محصول تهاتر می شود.

وی افزود: تا کنون بیش از ۴۰۰ هکتار گیاه دارویی دیم شامل زیره سبز، سیاهدانه، خاکشیر، بابونه، خارمریم، گشنیز، قدومه، زعفران، مریم گلی، گل محمدی و موسیر در شهرستان های استان کشت شده ضمن اینکه کود شیمیایی گیاهان دارویی دیم در سامانه پایش کود بار گذاری و تحویل کشاورزان می شود.

شهبازی اضافه کرد: در هر شهرستان حداقل یک سایت الگویی پنج هکتاری به منظور ترویج اصول فنی کاشت ،داشت و برداشت گیاهان دارویی دیم اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۵٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha