۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
۵ فروند شناور صنعتی دریایی رورو و لایروب تولید می شود
مدیرعامل صنایع صدرا:

۵ فروند شناور صنعتی دریایی رورو و لایروب تولید می شود

ساری- زارعی مدیرعامل شرکت صنایع دریایی صدرا از عقد قرارداد برای ساخت پنج فروند شناور رو- رو، کارگو و لایروب با کشتیرانی جمهوری اسلامی و سازمان بنادر خبر داد.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد دریاپایه ودریامحور، ساخت شناورهای دریایی را یکی از مهمترین محورهای این اقتصاد بیان کرد و گفت: متاسفانه سواحل شمال کشور در حوزه شناور و نوسازی ناوگان شناوری مغفول مانده است.

وی بر لزوم فعال سازی صنعت دریایی تاکید کرد و افزود: مجموعه صدرا به عنوان هاب صنعتی در مازندران فعال می شود تا بتوانیم به ساخت شناورهای دریایی بپردازیم.

وی از مجموعه صدرا به عنوان پتانسیل بزرگ در زمینه ساخت شناورهای دریای با قدمت نیم قرنی یاد کرد و گفت: در کارخانه بهشهر نیز کارهای بزرگ از جمله دکل ایران - امیرکبیر به ظرفیت هزار تن ساخته شده است.

زارعی با اظهار این که جزو معدود کشورهایی هستیم که توانایی ساخت دکل نیمه شناور دریایی با عمق هزار متر دریایی را دارا هستیم، گفت: این دکل هزار متر در دریا و شش هزار متر در زمین تونایی حفاری دارد و برای توسعه میادین گازی نفتی جنوب و شمال از آن بهره گیری می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی صدرا از ساخت دکل جک آپ ایران - خزر به عنوان اولین دکل حفاری در کشور خبر داد و گفت: همچنین این مجموعه در زمینه ساخت شناورهای متعدد از جمله لایروب ها و غیره فعالیت داشته است.

وی با بیان این که شرکت صدرا از سال ۸۸ به بعد دچار مشکلاتی شده بود و به صورت محدود در زمینه تعمیرات شناور فعالیت می کرد، گفت: در دو سال گذشته توانستیم قراردادهای ساختی با کشتیرانی جمهوری اسلامی برای توسعه ناوگان شمال منعقد کنیم.

زارعی یادآور شد: از اسفندماه سال قبل تاکنون برای ساخت چهار فروند شناور قرارداد بستیم که شامل دو فروند شناور رو - رو و دو فروند شناور کارگو است و برای یک فروند لایروبی هزار تنی نیز با سازمان بنادر قرارداد بستیم.

وی با اشاره به فعال سازی کارخانه صدرا در بهشهر یادآور شد: مجموعه صدرا به عنوان پتانسیل صنعتی بزرگ کشور و ظرفیت های اقتصادی مازندران مغفول مانده است و بهای کافی به آن داده نشده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha