۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
۲۰۵ هزار نفر در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ ۲۲ هزار نفر سهم گرمسار
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

۲۰۵ هزار نفر در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ ۲۲ هزار نفر سهم گرمسار

گرمسار – مدیرکل بیمه سلامت سمنان با اشاره به اینکه ۲۰۵ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: سهم گرمسار از این تعداد ۲۲ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا ممتحن بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه درمجموع ۲۰۵ هزار نفر در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این تعداد معادل ۳۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم گرمسار از این رقم ۲۲ هزار نفر بیمه‌شده سلامت معادل ۲۷ درصد جمعیت ساکن در این شهرستان است، تصریح کرد: چهار صندوق زیرمجموعه این سازمان فعالیت دارند که صندوق کارمندان دولت، بیمه عشایر، بیمه همگانی و سایر اقشار مختلف جامعه اعم از طلاب، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

۱۰۱ میلیارد تومان هزینه درمانی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت سمنان با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این بیمه هستند، افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای الکترونیکی در دستور کار این سازمان قرار دارد و طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت آزمونه از خردادماه سال گذشته در گرمسار برگزار شد.

ممتحن بابیان اینکه این سازمان به پزشکانی که نسخه الکترونیکی ارائه می‌دهند هیچ بدهی ندارد، خاطرنشان کرد: طی سال ۹۸ درمجموع ۱۰۱ میلیارد تومان به‌عنوان هزینه‌های درمانی به مراکز طرف قرارداد این بیمه در استان سمنان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ در مدت مشابه سال قبل از آن ۹۴ میلیارد تومان بود، یادآور شد: با توجه به سیر صعودی هزینه‌های درمانی در چند سال اخیر نسبت به تعدیل هزینه‌های اضافی درمان با اولویت حفظ کمیت و کیفیت خدمات برای بیمه‌شدگان، اقدامات لازم انجام شد.

۵۶۳ بیمار خاص در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت سمنان با تأکید بر اینکه با شیوع کرونا کاهش مراودات مردم در دستور کار این سازمان قرار گرفت، بیان کرد: تمامی دفترچه‌های بیمه افراد تحت پوشش این سازمان به‌صورت خودکار تمدید شد.

ممتحن بابیان اینکه گرمسار در ارائه خدمات الکترونیکی بیمه‌ای پیش رو بوده است، ابراز داشت: حذف دفترچه‌های بیمه مهم‌ترین رویکردی است که در سال جاری در دستور کار این سازمان قرارگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درمجموع ۵۶۳ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان وجود دارد که بیشترین بیماری مربوط به افراد مبتلابه «ام. اس» با ۱۸۸ نفر و افراد مبتلابه دیالیز با ۱۷۶ نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت سمنان با اشاره به اینکه تعداد بیماران خاص در گرمسار قریب به ۷۰ نفر است، اضافه کرد: ۱۹ نفر بیمار پیوندی، ۲۳ نفر بیمار دیالیزی، ۹ نفر بیمار تالاسمی، ۹ نفر ام اس، ۹ نفر هموفیلی در از خدمات بیمه‌ای و درمانی این شهرستان استفاده می‌کنند.

ضرورت حضور میدانی مدیران برای رفع مشکلات مردم

نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر اساس گزارشی که مدیران ارائه می‌کنند قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: معتقد هستیم نظرات مردم درباره عملکرد دستگاه‌ها به‌عنوان معیار و شاخص اصلی ارزیابی‌ها قرار دارد.

اردشیر مطهری با تأکید بر اینکه تقویت گسترش خدمات درمانی در سطح شهرستان، استان و کشور در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد، افزود: نظارت و کنترل فعالیت دستگاه‌های خدمات رسان به‌ویژه بیمه‌های درمانی از مهم‌ترین رویکردهایی است که دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور میدانی مدیران و مسئولان در بطن مشکلات نقش مؤثری در بهبود کیفی خدمات ایفا می‌کند.

کد خبر: ۱۹٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha