۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
افزایش قیمت نفت در پی خوش‌بینی‌ها به بهبود تقاضای چین

افزایش قیمت نفت در پی خوش‌بینی‌ها به بهبود تقاضای چین

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز دوشنبه (پس از افت بیش از ۲ دلار در هر بشکه در جلسه معاملاتی قبل) در پی خوش‌بینی از بازگشایی کسب‌وکار و حمل ‌ونقل‌ در چین و بهبود تقاضای نفت در این کشور، افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت با ۷۲ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید؛ این در حالی است که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که با قیمت بشکه‌ای ۷۴ دلار و ۸۹ سنت به معاملات خود در جلسه معاملاتی پیشین پایان داده بود، ۶۰ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت.

این در حالی است که چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان و مصرف کننده شماره دو نفت، سومین موج کووید-۱۹ را پس از کاهش محدودیت‌های حمل‌ونقل در پکن تجربه می‌کند؛ اما خوش‌بینی از افزایش تقاضای این کشور بر قیمت نفت تاثیرگذار بوده و افزایش قیمت را در پی داشته است.

به گفته تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، با وجود افزایش موارد کووید در چین، خوش‌بینی بازگشایی و سیاست تطبیقی، ‌چشم‌انداز تقاضای نفت را بهبود بخشیده است.

روز جمعه، رسانه خبری Caixin گزارش داد که چین قصد دارد پروازها را با هدف بازگرداندن میانگین روزانه پروازهای مسافری این کشور به ۷۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ تا ۶ ژانویه افزایش دهد.

همچنین، صادرات گازوئیل و بنزین چین در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده و سهمیه های صادراتی و فروش ذخایر سال ۲۰۲۲ پالایشگاه ها در این کشور افزایش یافته است.

نفت برنت و WTI در هفته گذشته در پی مسدود شدن خط لوله کانادا به ایالات متحده، بیش از ۳ درصد افزایش یافتند؛ تعطیلی این خط لوله، با ظرفیت ارسال ۶۲۲ هزار بشکه در روز نفت خام کانادا به پالایشگاه های ایالات متحده، قیمت نفت خام سنگین ایالات متحده را افزایش داد.

این در حالی است که اعلامیه وزارت انرژی ایالات متحده در روز جمعه مبنی بر آغاز خرید دوباره نفت خام برای ذخایر استراتژیک نفت نیز از چشم انداز افزایش قیمت ها حمایت کرد.

این نخستین خرید ایالات متحده پس از انتشار رکورد ۱۸۰ میلیون بشکه ای در سال جاری از ذخایر خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha