۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
احتمال افزایش قیمت جهانی طلا در پی اتخاذ سیاست های اقتصادی جدید دولت هند
تحلیل بازار طلا؛

احتمال افزایش قیمت جهانی طلا در پی اتخاذ سیاست های اقتصادی جدید دولت هند

قیمت طلا صبح روز دوشنبه به وقت اروپا، هفته معاملاتی جدید را در محدوده زیر ۱۸۰۰ دلار آغاز کرده که ناشی از ادامه نگرانی سرمایه گذاران در خصوص چشم انداز کلان دلار و شاخص آن است.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا صبح روز دوشنبه به وقت اروپا، هفته معاملاتی جدید را در محدوده زیر ۱۸۰۰ دلار آغاز کرده که ناشی از ادامه نگرانی سرمایه گذاران در خصوص چشم انداز کلان دلار و آینده سیاست های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی است.

اما علی‌رغم چشم‌انداز سیاست های جنگ‌طلبانه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی، قیمت طلا به دنبال افزایش روند صعودی جدید بوده که ناشی از سیاست های اقتصادی جدید دولت هند است. هفته گذشته، دولت هند قیمت پایه واردات روغن پالم خام و روغن سویا، طلا و نقره را افزایش داد که می تواند تاثیر مثبتی روی قیمت طلا داشته باشد. در بحبوحه شروع نسبتا آرام هفته کریسمس، سرمایه گذاران از نزدیک روند قیمت دلار و روند ریسک آن را دنبال خواهند کرد.

احتمال افزایش قیمت جهانی طلا در پی اتخاذ سیاست های اقتصادی جدید دولت هند

نمودار تکنیکال قیمت نشان می دهد که طلا در حال افزایش قدرت برای رسیدن به یک شکست قاطع بالاتر از محدوده مقاومت قوی در ۱۷۹۵ دلار است. این سطح در حقیقت، نقطه همگرایی SMA۵ یک روزه، فیبوناچی ۳۸.۲ درصد در هفته و بالاترین سطح قبلی چهار ساعته است.

اگر گاوها بتوانند این سد مهم را پشت سر بگذارند، مقاومت کوچک بعدی در نقطه ۱۷۹۸ دلار قرار خواهد داشت. توقف بعدی برای گاوهای طلا در نقطه محوری R۱ یک روزه با قیمت ۱۸۰۰ دلار مشاهده می شود.

در جهت نزولی، حمایت قوی در حدود ۱۷۸۷ دلار، یعنی تقاطع فیبوناچی ۳۸.۲ درصد یک روزه، SMA۲۰۰ یک روزه و فیبوناچی ۲۳.۶ درصد در هفته قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha