۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
احیای ۷۴ واحد تولیدی با اشتغال بیش از یک هزار نفر در سیستان و بلوچستان
در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد؛

احیای ۷۴ واحد تولیدی با اشتغال بیش از یک هزار نفر در سیستان و بلوچستان

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طی سال جاری ۷۴ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری و صنعت و معدن احیا شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی در کارگروه تسهیل و رفع موانع موانع تولید اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم دولت، احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده بود که در این استان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تشکیل منظم جلسات و کمیته های کارشناسی و جلسات تخصصی در بخش احیای واحدهای تولیدی به توفیقات خوبی دست یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احیای واحدهای تولیدی بسیار حائز اهمیت و به منزله احداث واحد تولیدی جدید است، البته همچنان واحدهای نیمه فعال و تعطیل در استان وجود دارد که مقرر شده دستگاه های متولی در قالب یک طرح برنامه‌ریزی شده منسجم، مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی اعم از مشکلات بانکی، مالیاتی، مسائل مدیریتی، مشارکتی، تامین مواد اولیه و بازار فروش را احصا کنند تا بتوانیم این واحدها را به چرخه احیا برگردانیم.

وی افزود: شبکه بانکی استان همراهی خوبی با سرمایه‌گذاران دارد اما شماری از سرمایه‌گذاران به دلیل مسائل اقتصادی توان بازپرداخت تسهیلات شان را ندارند بنابراین نیاز به تسهیل و حمایت دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: در نشست امروز درخواست بخشودگی جرائم دیرکرد و استمهال تسهیلات چند واحد تولیدی بزرگ بررسی و تصمیمات مناسبی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید این واحدها مصوب شد.

مدرس خیابانی افزود: لازم است، زمینه‌ای فراهم شود تا واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان بتوانند؛ با استفاده از فرصت و ظرفیت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن محصولات خود را در بازار به فروش برسانند و زنجیره تولید در این بخش به حرکت دربیاید.

وی تصریح کرد: استان در بخش کشاورزی، رتبه اول تولید خرما، رتبه اول تولید میوه های گرمسیری و رتبه اول تولید محصولات خارج از فصل را دارد و هدف‌گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۱ در بخش تولید مرغ هم خودکفا شویم و در بخش شیلات نیز ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام رضایت از عملکرد «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان» گفت: علی رغم اقدامات قابل قبول انجام شده، به منظور حمایت بیشتر و تکریم سرمایه گذاران؛ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات طراحی شده که سرمایه گذاران درصورت مشاهده کم کاری دستگاه‌های متولی در فرایند اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات، می توانند موارد اعتراض و شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدرس خیابانی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۶۰۰ کیلومتر مرز طولانی، تنها بندر اقیانوسی و سواحل بی نظیر مکران؛ حرکت رو به رشد را طی می کند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های بی نظیر این استان استفاده و روند توسعه و صنعتی شدن استان را طی کنیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha