۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کمبود نیروی کار چالش صنایع مازندران است
در گفتگو با بازار؛

کمبود نیروی کار چالش صنایع مازندران است

ساری- صالحی، فعال در حوزه صنایع سبز مازندران کمبود نیروی کار را از مهمترین مشکلات ذکر کرد و گفت: دانشگاه ها باید نیروهای ماهر تربیت کنند.

سید حسین صالحی در گفتگو با اظهار این که صنعت سبب رشد و توسعه اشتغالزایی می شود، گفت: واقعیت این است که جایگاه صنعت بدون توجه به دانشگاه معنایی ندارد و اگر دانشگاه در مسیر صنعت حرکت نکند، جایگاهی نخواهد داشت.

وی با اظهار این که ۳۰ سال در حوزه صنعت از جمله گیاهان دارویی و صنایع پایین دستی پتروشیمی فعالیت می کنم، گفت: عدم استفاده از دانش روز دانشگاهیان از خلاء های موجود در صنعت است.

وی ادامه داد: در صنعت اوستا داریم و آنان افرادی هستند که سال های سال تجربه کسب کردند و مهارت هایی به دست آوردند و ارتقای پل بین صنعت و دانشگاه باید مدنظر قرار گیرد.

صالحی تصریح کرد: استفاده از تجهیرات در سطح پایلوت در صنایع برای بهره گیری صنعت از دانشگاه امری مهم به شمار می رود و در حوزه تحقیق و فرصت باید از ظرفیت صنایع بهره گیری شود.

این کارآفرین افزود: طی چندسال اخیر با بیشتر دانشگاه های منطقه در واحدهای آینده پژوهشی تعامل مطلوبی داشتیم و بهره گیری از این ظرفیت ها می تواند به توسعه صنعت کمک شایانی داشته باشد.

وی با اشاره به چابکی بخش خصوصی گفت: این بخش به دلیل نبود زیرساخت های ارتباطی نتوانستند تعاملی مطلوب با دانشگاه ها داشته باشند و باید پروژه های مشترکی بین صنعت و دانشگاه اجرا شود.

وی کمبود نیروی کار را از چالش های اساسی بخش صنعت ذکر کرد و گفت: باید رویکرد موجود در دانشگاه ها عملی باشد و نیروی کار متخصص تربیت کنیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha