۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
نوسازی ناوگان هوایی و افزایش تعداد پروازها| عقب ماندگی در اقتصاد دریا| سهم ۱۰ درصدی حمل بار ریلی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

نوسازی ناوگان هوایی و افزایش تعداد پروازها| عقب ماندگی در اقتصاد دریا| سهم ۱۰ درصدی حمل بار ریلی

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم حمل ریلی بار ۱۰ درصد است و به دنبال نوسازی ناوگان هوایی هستیم گفت: در اقتصاد دریا فاصله زیادی با صنعت جهانی داریم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت نوسازی صنعت هوایی گفت: نظر دولت بر رونق حوزه حمل و نقل است چرا که در اکثر مذاکرات با کشورهای خارجی به ویژه همسایگان این موضوع در محور مذاکرات طرفین قرار دارد. پس نوسازی ناوگان و کیفیت بخشی خدمات به مردم در این حوزه در دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و تاکید می کنم که تمامی سیاست‌های وزیر سابق راه و شهرسازی و همچنین دولت قبل در دستور کار قرار دارد.

یکی از اولویت‌های کاری ما به اتمام رساندن کریدور شمال به جنوب است بنابراین به دنبال تامین منابع برای تکمیل این کریدورها هستیم چراکه منابع فعلی کفاف تکمیل آنها را نمی‌دهد

بذرپاش با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه حمل و نقل و اینکه این رویداد باید کمک کند حمل و نقل فناورانه‌تر و مردم پایه شود ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری ما به اتمام رساندن کریدور شمال به جنوب است بنابراین به دنبال تامین منابع برای تکمیل این کریدورها هستیم چراکه منابع فعلی کفاف تکمیل آنها را نمی‌دهد. با تکمیل این کریدورها شاهد یک انقلاب بزرگ در صنعت حمل و نقل خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور من در این نمایشگاه به دلیل تاکید بر همکاری با بخش خصوصی است، ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند یاری دهنده دولت و مردم باشد. و امروز صبح در رابطه با تکمیل راه آهن رشت- آستارا با طرف‌های خارجی پیرامون این موضوع جلسه‌ داشتیم.

سهم حمل ریلی بار از ۱۰ درصد باید به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد که این مهم تا کنون محقق نشده لذا تا سهم ریل در افزایش ترانزیت کالا انجام نشود، نمی‌توان بر روی قیمت کالا مانور داد

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از سهم حمل ریلی بار ادامه داد: سهم حمل ریلی بار از ۱۰ درصد باید به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد که این مهم تا کنون محقق نشده لذا تا سهم ریل در افزایش ترانزیت کالا انجام نشود، نمی‌توان بر روی قیمت کالا مانور داد.

بذرپاش در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز گفت: برای نوسازی ناوگان از روش‌های تشویقی که مد نظر داریم از طریق مجلس برای رسیدن به نتیجه در حال پیگیری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بهسازی راه‌ها مدت زیادی است که انجام نشده، یادآور شد: تا دیشب برای این موضوع در دولت به دنبال کسب مجوز بهسازی بودیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی صنعت هوایی نیز گفت: نوسازی ناوگان و هم کیفیت بخشی خدمات به مردم در دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. تلاش ما نوسازی ناوگان هوایی و افزایش تعداد پروازها است.

در اقتصاد دریا فاصله معناداری با کشورهای پیشرفته داریم در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم به عنوان مثال در بندر چابهار توافقات با هند همچنان معطل مانده است

بذرپاش ادامه داد: در اقتصاد دریا فاصله زیادی با صنعت جهانی داریم لذا نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم. در اقتصاد دریا فاصله معناداری با کشورهای پیشرفته داریم در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم به عنوان مثال در بندر چابهار توافقات با هند همچنان معطل مانده است. مصمم هستیم و نظر رئیس جمهور این است که بسیاری از مذاکرات با کشورهای همسایه و کشورهای استراتژیک هم بر مبنای حمل و نقل باشد و تمرکز بر این بخش باشد.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha