۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل کُند است| بخش خصوصی بازوی دولت
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل کُند است| بخش خصوصی بازوی دولت

افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند حمل و نقل را توسعه دهد گفت: توسعه و نوسازی ناوگان مهم است و سوال این است چرا این مهم در کشور به کُندی انجام شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی امروز در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به اینکه حمل و نقل سرمنشأ تحول در اقتصاد کشور است، توسعه و نوسازی ناوگان بسیار مهم است و سوال این است چرا این مهم در کشور ما به کُندی انجام شده است؟ گفت: تلاش شد در احکام دایمی موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری آورده شود تا سرمایه گذاران نگاه تضمین شده به این بخش را باور کنند، اکنون باید به سمتی حرکت کنیم که توسعه زیرساخت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه زمینه اطمینان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل باید فراهم شود تا بتوانیم جریان نوسازی در صنعت حمل و نقل را سرعت بخشیم ادامه داد: حمل و نقل موضوع بسیار تخصصی است بنابراین سوال این است که آیا سرمایه انسانی و مالی آن نبوده است؟ و اینکه باز هم باید تاکید کرد که باید به سمتی حرکت کنیم که توسعه زیرساخت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

افندی زاده با اشاره به اینکه تامین منابع ایجاد تحول خواهد کرد تاکید کرد: با رویکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی امیدوار هستیم تا احکامی دایمی برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل و ناوگان و هوشمندسازی تصویب شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷ هیات خارجی آماده بازدید از نمایشگاه حمل و نقل هستند گفت: در این نمایشگاه خوشبختانه ۹۰ شرکت استارتاپی در نمایشگاه امسال حضور دارند که می تواند نوید بخش روزهای خوبی برای بخش حمل و نقل باشد.

همچنین در ابتدای آغاز به کار این نمایشگاه، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی شبکه دانش بنیان و مجموعه های دانش بنیان را در حوزه های حمل و نقلی در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: شرکت های دانش بنیان چندان درگیر چار چوب های بورکراسی اداری و دولتی نیستند، در فصل نوین وزارت راه وشهرسازی دست نیاز به شرکت های دانش بنیان دراز خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی پیشران پیشرفت کشور است و برای تبدیل شدن به این پیشران نیاز به حضور شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ویژگی این صنعت مردم پایه بودن آن است چرا که مشتریان اصلی این صنعت مردم هستند. ارائه خدمت ارزان چابک و در دسترس بودن را باید در دستور کار خود قرار دهیم. همچنین رسیدگی به شکایت مردم بسیار مهم است چراکه رسیدگی نکردن به حرف مردم در این صنعت شوخی بیش نیست.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha