۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
نوغان‌داری مازندران احیا می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

نوغان‌داری مازندران احیا می‌شود

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، احیاء و توسعه نوغان‌داری و اصلاح باغات مرکبات را از پروژه‌های زیرساختی برای تحقق جهش تولید در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزاله شهیدی فر ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد کشاورزی مازندران در جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه مازندران در حوزه تولید کشاورزی و باغی در استان برتر محسوب می شود، توسعه نوغان‌داری را از جمله طرح ها برای تحقق جهش تولید بیان کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۱۰ هزار هکتار باغات مرکبات استان مازندران و تولید سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول، اصلاح و نوسازی باغات مرکبات را از دیگر برنامه های جهش تولید ذکر کرد و گفت: توسعه آبخیزداری و لایروبی آب بندان ها، افزایش بهره وری مصرف آب، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی نیز از دیگر برنامه ها است.

شهیدی فر یادآور شد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و کشت مکانیزه، صادرات محصولات کشاورزی، توسعه پرورش ماهیان خاویاری و کیلکا، توجه به برنامه های حفاظت آب و خاک و توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار نیز به عنوان طرح های زیرساختی برای جهش تولید در بخش کشاورزی عنوان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به در حال ساخت بودن پایانه های صادراتی در استان، تکمیل این پایانه ها، توسعه پرورش ماهی در قفس و کشت مکانیزه برنج را از دیگر برنامه های جهش تولید بیان کرد و گفت: امسال حدود ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به زیر کشت مکانیزه رفته است.

سالانه ۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۱۹٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha