۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان اردبیل تخصیص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان اردبیل تخصیص یافت

اردبیل - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل از جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی در سال گذشته به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، داود شایقی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه اردبیل که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع استانی، ملی و سرجمع اعتبارات به استان تزریق شده است.

شایقی اظهار کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های استاندار اردبیل و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی منابع مختلف از ردیف‌های ملی و استانی جذب شده که امسال نیز همین روند را در جذب بیشترین منابع در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل ۲۵۷ میلیارد تومان منابع جذب شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد این منابع تخصیص یافته است.

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک ملی برای پروژه راه آهن اردبیل و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق کمک بانک‌های عامل به دنبال سفر سال گذشته مدیران این بانک‌ها به استان جذب شده است.

شایقی ادامه داد: در مجموع سال ۹۷ با پیگیری‌های انجام شده بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان جذب شد که در قیاس با سال‌های گذشته یک رقم بی‌نظیر بوده است.

وی بیان کرد: امسال نیز اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری را از همان روزهای نخست سال پیگیری می‌کنیم که انتظار می‌رود در ماه آینده این اعتبارات ابلاغ شود.

اختصاص ۲۶۱ میلیارد تومان به استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: بودجه امسال استان ۲۶۱ میلیارد تومان است که قرار است بین ۱۱ شهرستان استان با ضریب مشخص توزیع شود.

وی ادامه داد: بودجه امسال استان اردبیل نسبت به سال گذشته که ۲۳۶ میلیارد تومان بود، رشد ۱۰.۱ درصدی دارد.

شایقی خاطرنشان کرد: با ابلاغ بودجه استان از هفته آینده جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران و دبیران کمیته آغاز خواهد شد تا با جذب این اعتبارات پروژه‌های عمرانی و اقتصادی فعال شوند.

پروژه‌های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت تامین اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: انتظار داریم فرمانداران با هماهنگی و همراهی مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی توزیع اعتبارات را با اولویت‌های تعریف شده آغاز کنند که در این زمینه بیشترین منابع به بخش جهش تولید و زیرساخت‌های لازم اختصاص می‌یابد.

شایقی با بیان اینکه در سالجاری در کنار توجه جدی به پروژه‌های مرتبط با جهش تولید پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و تدارک زیرساخت‌های حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی مدنظر قرار گرفته است، گفت: پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و قابلیت افتتاح در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را داشته باشند در اولویت تامین اعتبار قرار می‌گیرند.

وی از فرمانداران خواست؛ از خرد کردن اعتبارات برای اجرای پروژه‌های متعدد خودداری کرده و توجه جدی به توسعه مناطق محروم و روستایی در تامین منابع مورد نیاز داشته باشند.

سند آمایش استان در مرحله نهایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل هرگونه خرید، اجاره و ساخت ساختمان‌های دولتی را ممنوع اعلام و تصریح کرد: با نهایت صرفه‌جوئی در سالجاری اعتبارات استانی و ملی را هزیه خواهیم کرد تا در پایان سال با مشکل و نارسائی‌هایی روبرو نشویم.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سند آمایش استان در کمیسیون تخصصی سازمان برنامه و بودجه مراحل نهایی تائید و تصویب را می‌گذراند و در نیمه اول امسال برای اجرا به استان ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: سند توسعه شهرستان‌ها نیز به تناسب سند آمایش استان در مرحله تدوین است و در نیمه اول امسال برای اجرا به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد.

طرح توسعه و اشتغال ۶۴۵ روستای بالای ۴۰ خانوار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در مورد مطالعات توسعه و اشتغال روستاها نیز بیان کرد: طرح توسعه و اشتغال ۶۴۵ روستای بالای ۴۰ خانوار استان در مدت پنج سال به همت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل انجام می‌شود که با گذشت سه سال برای ۳۷۵ روستای استان این برنامه تهیه و تدوین شده و در دو سال آینده نیز این مطالعات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به رغم محدودیت اعتبارات عمرانی ما در سال گذشته جذب منابع خوبی را به استان شاهد بودیم تا اشتغال و رونق اقتصادی حفظ شود.

شایقی تصریح کرد: امسال و با هدف توسعه بزرگراه‌های استان ۵۰ کیلومتر اجرای این پروژه در دستور کار است که امیدواریم با تلاش راه و شهرسازی استان این برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد.

اضافه کار و پرداختی کارکنان به حداقل می‌رسد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در مورد اعتبارات هزینه‌ای نیز گفت: با توجه به شرایط سخت کشور ما وضعیت دشواری را در پیش رو داریم ولی به رغم این شرایط سال گذشته و امسال ۸۵ درصد حقوق کارکنان افزایش یافته است.

شایقی بیان کرد: کارکنان از ۲۰ درصد افزایش مرزی، ۵۰ درصد حقوق و ۱۵ درصد افزایش سالانه بهره‌مند شدند که این رقم نشان از حمایت دولت از کارمندان است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط درآمدی کشور امسال پرداختی کارکنان به ویژه اضافه‌کار و سایر مزایا به حداقل می‌رسد که ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی کارکنان خود را در این زمینه به درستی توجیه کنند.

در این جلسه که به شکل ویدئوکنفرانس و با حضور فرمانداران شهرستان‌های مختلف برگزار شد، ۱۲ مصوبه کارگروه زیربنایی استان که با صدور مجوز برای احداث واحدهای پرورش گوسفند، انبارداری و صنایع تبدیلی غذایی، تولید انواع بذر، اجرای پروژه‌های گردشگری متعدد، مدیریت جامع نئور با درخواست حفاظت محیط زیست استان و بازنگری در طرح‌های هادی شهرستان‌های نمین و سرعین موافقت شد.

کد خبر: ۱۹٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha